login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

iDEAL volgorde

Offline lau - 11/03/2009 10:41
Avatar van lauHTML interesse Ik heb iDEAL advanced van ING, maar ik twijfel aan mijn volgorde van invoer in database en betaling.

Een klant besteld 1 pakket, bij het bestellen wordt hij automatisch geregistreerd als bestaande klant.
Nu heb ik alles op 1 formulier staan: een klant kan een pakket selecteren (als bestelling), vervolgens moet hij een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven voor zijn account en daarna moet hij zijn persoonlijke gegevens als naam, adres, woonplaats etc invullen.
Aan het eind klikt hij op [bestellen].
Nu is het zo dat ik iDEAL nog niet heb geïntegreerd, dus hij krijgt van de site een activatiemail om zijn account te activeren. Zodra dat gedaan is, is hij een bestaande klant en kan hij aan de slag met zijn bestelde (en betaalde) pakket.

Maar hoe werkt dit als ik iDEAL wil integreren?
Moet ik alles in stappen laten invullen? Dus eerst pakket kiezen dan op [volgende], vervolgens account gegevens in laten vullen -> [volgende], daarna zijn persoonlijke gegevens -> [bestellen], iDEAL pagina -> [afrekenen]

Of kan ik alle invulgegevens op 1 pagina plaatsen en daarna iDEAL pagina laten weergeven zodat hij kan afrekenen?

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 11/03/2009 12:25
Avatar van marten Beheerder iDEal bevat een return functie. Hierin ben je verplicht om te checken of de bestelling goed is gegaan. Wanneer dit het geval is zou je de gebruiker zijn gegevens in kunnen laten vullen.
Offline lau - 11/03/2009 13:27
Avatar van lau HTML interesse Dus je adviseert mij om 'persoonlijke gegevens' na iDEAL betaling te laten plaatsvinden?
Dus meer in de volgorde van:
pakket selecteren -> account registreren -> iDEAL betaling -> persoonlijke gegevens -> activatiemail -> account activeren -> inloggen
Offline gothmog - 11/03/2009 15:01 (laatste wijziging 11/03/2009 15:03)
Avatar van gothmog Lid Meest logische volgorde:

Pakket selecteren -> Account registreren / inloggen -> Overzicht bestellingen, kiezen manier van betaling -> iDeal betaling

Account en persoonlijke gegevens zou ik op één pagina doen.

Het kan namelijk zijn dat persoonsgegevens niet lukt, terwijl de klant dan al betaald heeft... dus iDeal op het laatst als alles klopt.
Offline lau - 20/03/2009 14:04
Avatar van lau HTML interesse Ik zit met een 'probleempje'.

De situatie is:
1e pagina: een klant vult zijn account gegevens en persoonlijke gegevens in. Klikt op [registreren] waarna zijn gegevens in de database wordt gestopt in 'tabel_gebruiker'.
Op pagina 2 moet hij een pakket selecteren en klikt op [bestellen] waarna een bestel overzicht wordt getoond samen met zijn persoonlijke gegevens, maar hoe weet ik dan dat hij de gegevens te zien krijgt die hij ingevoerd heeft? Moet ik alle gegevens - naast het direct opslaan in de database - ook nogmaals opslaan in een cookie (of is session beter?)?
Met andere woorden, hoe haal ik de persoonlijke gegevens op bij het tonen van een bestelling overzicht?
Offline Ibrahim - 22/03/2009 21:04
Avatar van Ibrahim PHP expert Na het registreren zou je de gebruiker kunnen laten "inloggen". Zo weet je welke informatie je van welke gebruiker moet laten zien.

Overigens, sla jij het "winkelwagentje" niet in een sessie op? Die heb je dan toch sowieso per computer al bij de hand.
Offline lau - 23/03/2009 09:41
Avatar van lau HTML interesse Na het registreren van de gebruiker moet de gebruiker via een activatiemail zijn account activeren. Of zal ik direct de gebruiker zijn bestelling laten doen in plaats van na het activeren van zijn account. Voordeel hiervan is wel dat de gebruiker al ingelogd is op zijn account, nadeel is dat teveel handelingen moet doen om te bestellen.

Nee, er wordt niets opgeslagen in een sessie, aangezien een gebruiker maar uit 1 pakket kan kiezen, ziet het als een webhosting.
Moet ik dan nog gebruik maken van sessies?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.179s