login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

checkbox opslaan in db (Opgelost)

Offline ArcanA - 06/03/2009 20:58
Avatar van ArcanAPHP beginner Hallo,

Ik heb een script waar de gebruiker soorten van groepen kunnen aanmaken.. met een while haal ik ze er allemaal uit en zet ik voor iedere groep een checkbox.. deze while gebruik ik bij het versturen van berichten, dan kunnen ze een groep selecteren, en nog vele zaken... alleen wanneer ze op versturen klikken, krijg ik de naam van al die groepen niet meer met een variabel opgeroepen.. iemand een idee?

ik kopier het nodige:

http://plaatscode.be/108550/

Als ik nu bv 5zaken aanvink met checkbox... hoe laat ik ze dan vanonder weergeven.... het is die $selected vanonder... ik wil namelijk de geselecteerde checkboxen in een insert query steken.

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Koen - 06/03/2009 22:13
Avatar van Koen PHP expert Zo werkt het niet 
Een checkbox kan geen waarde met zich meedragen, je moet nakijken of de checkbox is aangevinkt met de functie PHP.net: isset.

Wat je hier wel kan doen is van $_POST['select'] een array maken, daarmee bedoel ik dat je de naam van het tekstveld veranderd naar "select[]". Op die manier kan je met behulp van een PHP.net: foreach gaan nakijken of de checkbox al dan niet is aangevinkt. Je kan hier ook zelf indexen aan toevoegen, in jouw geval kan je het beste het id van die groep als index gebruiken.
Zo dus ongeveer:
  1. <input type="checkbox" name="select[<?php echo $groepen['kolomnaam_voor_id'];?>]" />

Succes!
Offline qubus - 06/03/2009 22:13
Avatar van qubus Lid Als ik het goed begrijp, wil je aan de hand van de checkbox die aangevinkt is gegevens wegschrijven?

Dan moet je elke checkbox een unieke naar geven, bijvoorbeeld door een id toe te voegen. (checkbox_1 checkbox_2, enz.)

Wellicht is dit wat je verder helpt, specificeer anders je probleem even beter.
Offline ArcanA - 06/03/2009 22:32
Avatar van ArcanA PHP beginner Wanneer ik bv de volgende checkboxen heb:
(deze komen uit database + kunnen verder toegevoegd worden door een script!)
NaamA
NaamB
NaamC

Ik klik op submit en ik als ik NaamA en NaamB heb aangevinkt, moeten gewoon deze twee namen in de database komen..
Offline Koen - 06/03/2009 22:35
Avatar van Koen PHP expert Lees mijn reply dan eens...?
Daar staat alles in wat je nodig hebt.
Offline ArcanA - 06/03/2009 22:46 (laatste wijziging 06/03/2009 22:57)
Avatar van ArcanA PHP beginner Ja oke dat snap ik maar hoe haal ik die waarde van de geselecteerde chekboxen er dan uit ?
Offline flyingdragon - 07/03/2009 00:11 (laatste wijziging 07/03/2009 00:12)
Avatar van flyingdragon PHP beginner @ eensch is met sliphead,
ik had laatst ook zoiets, alleen dan met multidimensionale arrays van me checkboxen  . Simpelste manier lijkt mij gewoon een array maken ervan, en met een foreach er dan doorheen, waarde kan je gewoon meegeven zonder probleem:

1. <input type="checkbox" name="selectBox[]" value="<?php echo $groepen['kolomnaam_voor_id'];?>" />

wat ik dan zou doen, is als value het ID van je groep,
dan met een foreach erdoorheen in je php:
  1. foreach($_POST['selectBox'] as $geSelecteerdeGroepId)
  2. {
  3. echo $geSelecteerdeGroepId;
  4. }
Offline ArcanA - 07/03/2009 16:44 (laatste wijziging 07/03/2009 16:45)
Avatar van ArcanA PHP beginner Oké, die mail versturen werkt nu .... dus ik kan met een foreach alle informatie uit zo een aangevinkte checkbox uithalen.. Maar ik zou nu de email adressen naar waar ik die verzonden heb in een veld willen steken, hoe doe ik dit,

opmaak scriptje ervan:

http://plaatscode.be/109308/ (helemaal vanonder)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.187s