HTML interesse |
|
Ik ben begonnen met PHP leren met Basiscursus PHP van een zekere kassenaar.
Goed boek en ik heb nu uit en ben zelf begonnen aan men site wat te dynamiseren...
www.killstar.net (in firefox ziet hij er niet zo geweldig uit). Maar voor de layout ben ik hier niet
Men inlog systeem zit zo :
een include file die links onder wordt weergegeven, waarin als er geen sessie is opgeslagen, een inlog form komt, en als er wel een is opgeslagen : U bent aangemeld als ;... in komt.
Als die informatie van daaruit verstuurd word, gaat die via de login.php pagina daarin wordt die opgeslagen in Sessies via volgende tag :
if (isset($_POST)){ //als het form ingevuld is
$nickname = $_POST['nickname'] ;
$wachtwoord_1 = $_POST['wachtwoord'] ;
$query = "SELECT * FROM login WHERE inlognaam='$nickname' AND wachtwoord='$wachtwoord_1' " ;
$result = mysql_query($query) or die(mysql_error()) ;
if (mysql_num_rows($result) > 0){ //als er 1 (of meer, maar dit zal niet voorkomen) overeenkomstige rij gevonden is
while (list($id , $inlognaam , $wachtwoord , $level) = mysql_fetch_row($result)) {
// alle info uitlezen
// session_register("inlognaam");
// session_register("wachtwoord");
// session_register("level");
$_SESSION['inlognaam'] = $inlognaam;
$_SESSION['wachtwoord'] = $wachtwoord;
$_SESSION['level'] = $level;
header ("Location: http://www.killstar.net/login_overzicht.php") ;
exit() ;
}
if (isset($_POST)){ //als het form ingevuld is $nickname = $_POST['nickname'] ; $wachtwoord_1 = $_POST['wachtwoord'] ; $query = "SELECT * FROM login WHERE inlognaam='$nickname' AND wachtwoord='$wachtwoord_1' " ; if (mysql_num_rows($result) > 0){ //als er 1 (of meer, maar dit zal niet voorkomen) overeenkomstige rij gevonden is // alle info uitlezen // session_register("inlognaam"); // session_register("wachtwoord"); // session_register("level"); $_SESSION['inlognaam'] = $inlognaam; $_SESSION['wachtwoord'] = $wachtwoord; $_SESSION['level'] = $level; header ("Location: http://www.killstar.net/login_overzicht.php") ; }
dan volgt er nog een afsluiting van die if tag etc.
Tot heirtoe verloopt alles goed, ik kom aan bij de login_overzicht.php pagina. Daarin werkt alles perfect zoals ik het wil!
Maar. Als ik dan bv. terug naar de homepage ga, dan ben ik opeens niet meer ingelogd. Alleja, ik denk dat ik nog wel ingelogd ben, maar het verschijnt daar niet meer. In plaats van "u bent ingelogd als" komt er terug het invulformulier! Maar als ik naar pagina's ga die ik heb aangepast en wat meer PHP heb in gestoken (zoals de members.php pagina), dan wordt er nog wel steeds U bent aangemeld als ... weergegeven!
Nog een bijkomend probleem, wanneer ik een logout pagina maak
<?php
session_start() ;
session_unset() ;
session_destroy() ;
header ("Location: index.php") ;
?>
<?php header ("Location: index.php") ; ?>
Dan worden de sessies dus verwijderd, en kan ik een 10tal minuten niet meer opnieuw inloggen...
Kan iemand me plz helpen?
Btw, probeer het zelf eens uit als je me niet gelooft :
naam : seba
pass : test
|