login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Thumbnail uit tmp afbeelding

Offline mcgadget - 02/03/2009 03:33
Avatar van mcgadgetNieuw lid Wat ik in veel scripts zie is dat als er een afbeelding geupload wordt dat deze eerst wordt opgeslagen, hierna wordt er pas een thumbnail gemaakt door de opgeslagen afbeelding te openen en te resizen.

Mijn vraag is dus of er ook een thumbnail gemaakt kan worden dmv. de geuploade afbeelding? Bijvoorbeeld via $_FILES['image']['tmp_name'].

Alvast bedankt.

Groet Dennis

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 02/03/2009 06:47
Avatar van vinTage Nieuw lid Ontleed dit scriptje eens 
Offline mcgadget - 02/03/2009 14:04
Avatar van mcgadget Nieuw lid Wat ik in dit script zie gebeuren is dat de afbeelding tevens op de server wordt geplaatst. Dat wil ik dus niet.

Stel, er wordt een afbeelding geupload van 1280x1024 pixels. Deze wil ik dus niet behouden maar er moeten dan 2 afbeeldingen gemaakt worden (een thumbnail (100x60 bijv.) en de normale (1024x768).

Dus ik wil het liefst de originele afbeelding niet op de server plaatsen. Het liefst werk ik vanuit de tmp map waar de afbeelding tijdelijk wordt geplaatst. Indien dit niet mogelijk is zal ik gewoon een tmp map aanmaken.

Dus mijn vraag, kan dit?

Groet Dennis
Offline Ontani - 02/03/2009 14:29
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Die tmp map staat ook op je server ...

$_FILES['bestand']['tmp_name']

is de tijdelijke referentie naar je afbeelding, die kan je doorheen je script gebruiken.

Offline mcgadget - 02/03/2009 14:46
Avatar van mcgadget Nieuw lid Hmm, na toch zelf nog even verder gepuzzeld te hebben kom ik erachter dat het m'n eigen domme fout is 

imagecreatefromjpeg() kan dus niets met een png (logisch).

Nouja in ieder geval bedankt voor de snelle reacties en hulp.

GroetDennis
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.169s