Hey, ik ben op zoek naar een script waarmee je je kan inloggen op een site. Daarmee bedoel ik dat je na het inloggen pagina's kan opzoeken die enkel voor members toegankelijk zijn (een account heb ik). Iemand die weet hoe zoiets kan gedaan worden?
Waarschijnlijk zal ik ervoor moeten zorgen dat ik in dezelfde sessie kan blijven enzo...
Ok het is me al gelukt, enkel wil ik er nu iets bij toevoegen dat me maar niet wil lukken. Ik wil een script uitvoeren dat ik al helemaal heb uitgewerkt maar hoe kan ik eerst naar een site connecten en dan pas dat script uitvoeren, enzo toch dezelfde sessie behouden?
dat weet ik, maar het script werkt niet met een browser denk ik soms, of toch niet met dezelfde browser. Aangezien de sessie nooit behouden wordt, of het scirpt niet via die sessie naar de site gaat.
ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe je dat gedaan hebt ;$, dus als je mij uit zou kunnen leggen hoe je dat gedan hebt ?;o mijn msn is max_pakito@live.nl
Dit is uiteraard uitgetest op iets dat op mijn eigen computer staat, maar het zou bijvoorbeeld ook werken op een site met de 10x10 kavels hier als voorbeeld. Ik moet gewoon zien dat ik ingelogd geraak om het uit te kunnen voeren, daar zit ik vast.
Als je bedoeld hoe ik ervoor zorg dat ik via een script kan inloggen, dit had ik tot nu toe:
(heb het even aangepast aan deze site, maar het is dus precies hetzelfde bij de site waarop ik het probeer)
Als ik dit uitvoer op mijn pc dan logt die zich vanzelf in op deze site, dat is precies hetzelfde op de andere site, enkel wil ik dan dat eerste scriptje kunnen uitvoeren, maar als ik dat script eronder zou zetten wordt dat niet meer uitgevoerd en als ik het dan appart uitvoer, ben ik ineens niet meer ingelogd, hij gaat dus niet via de sessie waarin ik net heb ingelogd met het andere script.
Wat ik dus wil is kunnen inloggen om vervolgens te kunnen zoeken met mijn eerste scriptje.
Die werd mij nog niet verteld ik ga er mij eens in verdiepen ziet er niet slecht uit op het eerste zicht
**EDIT**
Dit was dus precies wat ik zocht Het is me nu echt gelukt, enkel nog wat aanpassen en ik ben er. Ik denk dat de rest me zelf nu wel zal lukken, bedankt!!
$ch = curl_init();
curl_setopt($ch, CURLOPT_USERAGENT, "Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.0; en-US; rv:1.4) Gecko/20030624 Netscape/7.1 (ax)");
//of welke useragent je wil, ik heb dit maar van het internet geplukt dusja...
curl_setopt($ch, CURLOPT_COOKIEJAR, "Hier komt het path van de cookie die opgeslagen wordt op jouw pc met daarin bv de session info: C:\Documents and Settings\jouwcomputer\Cookies\jouwcomputer@www.sitewaarvancookiekomt.txt");
curl_setopt($ch, CURLOPT_URL,"Hier de naam van je inlog pagina http://www...");
curl_setopt($ch, CURLOPT_POST, 1);
curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS, "UserID=username&password=passwd");
//de velden en de values denkik
ob_start(); // prevent any output
curl_exec ($ch); // execute the curl command
ob_end_clean(); // stop preventing output
curl_close ($ch);
unset($ch);
//als je nu bent ingelogd kun je bv verder gaan naar een pagina om daar te doen wat je van plan bent (moet je dan verder in php zetten)
$ch = curl_init();
curl_setopt($ch, CURLOPT_USERAGENT, "Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.0; en-US; rv:1.4) Gecko/20030624 Netscape/7.1 (ax)");
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER,1);
curl_setopt($ch, CURLOPT_COOKIEFILE, "Hier komt het path van de cookie die opgeslagen wordt op jouw pc met daarin bv de session info: C:\Documents and Settings\jouwcomputer\Cookies\jouwcomputer@www.sitewaarvancookiekomt.txt");
//dan neemt die terug die cookie zodat je nog steeds ingelogd bent, of in die zelfde sessie blijft, wat het ook is, het werkt toch
curl_setopt($ch, CURLOPT_URL,"site waar je dan heen wil gaan");
$buf2 = curl_exec ($ch);
curl_close ($ch);
$ch= curl_init();
curl_setopt($ch, CURLOPT_USERAGENT,"Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.0; en-US; rv:1.4) Gecko/20030624 Netscape/7.1 (ax)");
//of welke useragent je wil, ik heb dit maar van het internet geplukt dusja...
curl_setopt($ch, CURLOPT_COOKIEJAR,"Hier komt het path van de cookie die opgeslagen wordt op jouw pc met daarin bv de session info: C:\Documents and Settings\jouwcomputer\Cookies\jouwcomputer@www.sitewaarvancookiekomt.txt");
curl_setopt($ch, CURLOPT_URL,"Hier de naam van je inlog pagina http://www...");
//als je nu bent ingelogd kun je bv verder gaan naar een pagina om daar te doen wat je van plan bent (moet je dan verder in php zetten)
$ch= curl_init();
curl_setopt($ch, CURLOPT_USERAGENT,"Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.0; en-US; rv:1.4) Gecko/20030624 Netscape/7.1 (ax)");
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER,1);
curl_setopt($ch, CURLOPT_COOKIEFILE,"Hier komt het path van de cookie die opgeslagen wordt op jouw pc met daarin bv de session info: C:\Documents and Settings\jouwcomputer\Cookies\jouwcomputer@www.sitewaarvancookiekomt.txt");
//dan neemt die terug die cookie zodat je nog steeds ingelogd bent, of in die zelfde sessie blijft, wat het ook is, het werkt toch
curl_setopt($ch, CURLOPT_URL,"site waar je dan heen wil gaan");
$buf2= curl_exec ($ch);
curl_close ($ch);
curl heeft het in ieder geval gedaan voor mij, moest het niet lukken met een soortgelijke code als hierboven moet je php.net maar eens bezoeken, denk dat ik dit daar trouwens gevonden heb dusja...
(Trouwens waarom ik deze manier gebruikt heb ipv deze met het automatische form van een paar posts hierboven, is omdat dit niet werkt bij alle websites, of toch niet diegene die ik nodig had, dit script werkte dan weer wel voor die site, ik weet dus niet of dit gaat lukken voor alle sites, maar je kunt het vast proberen )
christophev
*edit*: Nu ik even je andere post zag zie ik dat wij niet hetzelfde bedoelen jij wil een login script voor je site terwijl ik net in wil inloggen op iemand anders zijn site via een script ;)
Sorry voor de verwarrende naamgeving van dit forumbericht