PHP gevorderde |
|
Sorry dat ik niet veel weet over xml parsers, maar ik gebruik Zend_Config van ZF bij configuratiebestanden van ini, xml en (het schrijven van) arrays. Helaas is dat wel object-georiënteerd
Als je juist deze bestanden wilt van ZF haal dan het bestand config.php en de nodige bestanden in de /config map in de zend ZF trunk (ik raad je voor dit probleem aan om /config/xml.php, /config/writer.php en /config/writer/xml.php te downloaden). Zet ze dan allemaal in de map ZF en include dan de nodige bestanden in jouw code. Voeg ook deze code bovenaan je code toe:
set_include_path(get_include_path() . PATH_SEPARATOR . 'path/to/ZF');
voorbeeld om je xml op te halen (indien het toch nodig is)
$config = new Zend_Confg_Xml('config.xml', {section}, {allowModifications});
//{section}: een optionele parameter met als waarde null of een onderdeel van je xml
//{allowModifications}): standaard false, bij true laat de class wijzigingen toe aan de instellingen,
//Het is ook een optionele parameter (duh :D) en we we hebben
//niet nodig omdat we dit later toch omzetten in een array
$xml = $config->toArray();
//Hier krijgen we de array
$config = new Zend_Confg_Xml('config.xml', {section}, {allowModifications}); //{section}: een optionele parameter met als waarde null of een onderdeel van je xml //{allowModifications}): standaard false, bij true laat de class wijzigingen toe aan de instellingen, //Het is ook een optionele parameter (duh :D) en we we hebben //niet nodig omdat we dit later toch omzetten in een array $xml = $config->toArray(); //Hier krijgen we de array
include_once: Zend/Config.php en Zend/config/Xml.php
Voorbeeld om je xml terug te maken:
$writer = new Zend_Config_Writer_xml;
$writer->write($filename, $config, $exclusivelock)
//$filename: bestemming (pad naar map moet bestaan, bestand mag bestaan)
//$config: een ZF config object
//$exclusivelock: optioneel, en ik zou dat niet wijzigen ook :)
$writer = new Zend_Config_Writer_xml; $writer->write($filename, $config, $exclusivelock) //$filename: bestemming (pad naar map moet bestaan, bestand mag bestaan) //$config: een ZF config object //$exclusivelock: optioneel, en ik zou dat niet wijzigen ook :)
include_once: Zend/Config/Writer.php en Zend/Config/Writer/Xml.php
Zeg mij als er een fout instaat of indien je meer info wilt.
Als je deze oplossing niet ziet zitten mag je dan van mij part links laten. |