Ik wil graag controleren of een Youtube filmpje echt bestaat. Dat wil ik doen aan de hand van het Uniform Resource Locator(URL), dat ingegeven wordt door de gebruiker. Daarbij denk ik bijvoorbeeld aan het protocol: http. En natuurlijk niet te vergeten de domeinnaam: www.youtube.com. Deze controles wil ik met behulp van php uit gaan voeren. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan doen?
@Ranco Ziet er goed uit! Nu moet ik ook nog controleren of het een link naar www.youtube.com is. Anders moet het URL alsnog geweigerd worden. Heb je daar misschien ook een oplossing voor?
Aan de code van Ranco heb je volgens mij niet veel, want het checkt niet of een filmpje bestaat, maar enkel of hij readable is, en dat is youtube altijd, je kan er dus prima een url mee controleren, maar geen filmpje.
Met youtube kan je het heel moeilijk controleren, want youtube gebruikt een string die gegenereerd word door een string generator. Dus hoe het bestandje heet, dat weet je niet. Je kan dus niet controleren of het bestandje op de server aanwezig is.
Je kan misschien wel proberen of de error pagina komt van; kan filmpje niet vinden, of whatever.