sef - 12/02/2009 22:04 (laatste wijziging 12/02/2009 22:06)
Nieuw lid
Hallo allemaal ik heb nu eindelijk captcha in mijn gastenboek alleen werkt het andersom als ik de code ingeef verstuurd hij het bericht niet en zonder de code wel
<?php
if( isset($_POST['submit'])) {
if( $_SESSION['security_code'] == $_POST['security_code'] && !empty($_SESSION['security_code'] ) ) {
} else {
//Als alles correct is ingevuld gaan we over naar het posten van de gegevens naar de database
mysql_query ("INSERT INTO gastenboek (naam, emailadres, website, bericht, datum) VALUES ('".$_POST['naam']."', '".$_POST['emailadres']."', '".$_POST['website']."', '".$_POST['bericht']."', NOW())") or die (mysql_error());
//Om SPAM te vermijden maken we een COOKIE (zie config)
setcookie (Gastenboek, 1, $tijd_cookie);
//Na het verzenden sturen we de gebruiker terug naar het gastenboek
header ("location: ".$pagina_lezen);
}
} else {
unset($_SESSION['security_code']);
// Insert your code for showing an error message here
echo 'Sorry, you have provided an invalid security code';
}
?>
if( $_SESSION['security_code'] == $_POST['security_code'] && !empty($_SESSION['security_code'] ) ) {
} else {
//Als alles correct is ingevuld gaan we over naar het posten van de gegevens naar de database
mysql_query ("INSERT INTO gastenboek (naam, emailadres, website, bericht, datum) VALUES ('".$_POST['naam']."', '".$_POST['emailadres']."', '".$_POST['website']."', '".$_POST['bericht']."', NOW())") or die (mysql_error());
setcookie ('Gastenboek', 1, $tijd_cookie);
}
} else {
}
edit: zo te zien miste je ook wat (single)quotes...
sef - 13/02/2009 00:09 (laatste wijziging 13/02/2009 01:07)
Nieuw lid
Nu werkt het wel maar er komt een error in beeld
Notice: Undefined index: security_code in /home/sefweber/domains/heldensehofzangers.nl/public_html/form.php on line 178 en dat is dus de regel waar de mysql_query staat kijk maar ff op www.heldensehofzangers.nl/gastenboek.php
<?php
if( isset($_SESSION['security_code']) && ($_SESSION['security_code'] == $_POST['security_code'])) {
} else {
}
?>
<?php
if( isset($_SESSION['security_code']) && ($_SESSION['security_code'] == $_POST['security_code'])) {
} else {
if(isset($_SESSION['security_code'])) {
unset($_SESSION['security_code']);
}
}
?>
En dan check ik of $_POST['boh'] gelijk is aan $_SESSION['boh'], als dat zo is, unset $_SESSION['boh'] en stuur je diegene door, en als t niet zo is, dna unset je 'm ook, en dan geef je foutmelding.
PS: de CreatePass functie is hier te vinden: KLIKKO
sef - 14/02/2009 11:58 (laatste wijziging 14/02/2009 12:02)
Nieuw lid
Wie kan mij zeggen wat er fout is aan deze code er staat captcha in maar die werkt niet hij verstuurd met of zonder code
<?php
if (isset($_POST['Security_code'])&&($_POST['Submit'])) {
if (!trim($_POST['Security_code'])) {
$error="De code is fout";
}
if (!trim($_POST['naam'])) {
$error="Je moet je naam invullen";
}
elseif(!check_email($_POST['emailadres'])) {
$error="Je moet een geldig e-mailadres invullen";
}
elseif (!trim($_POST['bericht'])) {
$error="Je moet een bericht invullen";
}
Sorrie sliphead maar ik heb dus helemaal geen ervaring met php vond het al goed van mij dat ik zoveer ben gekomen.Als je mij even zegt hoe ik dat moet doen om de code te controleren zal ik je zeer dankbaar zijn
Sorrie wimmarien maar dat werkt ook niet heb hem nu zover dat de captcha het doet maar hij geeft nu niet aan als ik een veld vergeten ben www.heldensehofzangers.nl/gastenboek.php hier kun je zien wat hij nu doet,
Bedankt maar nu krijh ik deze error te zien Parse error: syntax error, unexpected $end in /home/sefweber/domains/heldensehofzangers.nl/public_html/gastenboek.php on line 323 en dat terwijl daar alleen maar </html> staat
Ik heb nog niet de kans gekregen om je script te bekijken en/of aan te passen, ik heb het enkel op plaatscode geplaatst!
Die foutmelding komt dus niet door mij, maar vermoedelijk sluit je een haakje niet goed af!
In je script moet je enkel de check of de captcha gelijk is aan de gegeven code en je moet je POST-waarden (en die sessiewaarde) nog aanpassen, deze kloppen niet met je formulier.
(De index $_POST['index'] moet gelijk zijn aan de naam van het inputveld dus bv: name="index" in het geval van dit voorbeeld!)
Sorrie sliphead ik zeg ook niet dat de fout door jou komt.
Maar ik heb nu bijna alles geprobeerd en het wil mij niet lukken dus ik geef het op het script dat nu op Plaatscode staat is het script dat ik gebruik en die captcha dat komt ooit wel aan het werken denk ik.
Wil iedereen die mij heeft bijgestaan met raad en daad bedanken.
//ofwel als de serucity code goed is ingeuld en niet leeg wordt dit uitgevoerd
setcookie (Gastenboek, 1, $tijd_cookie);
} else {
echo "oei jij kunt niet typen of je bent een spammer";
}
Weet niet wat ik fout doe maar alles werkt alleen de knop opnieuw werkt niet en hij controleerd de code niet Plaatscode: 94655 dit is het script dat ik gebruik
sef - 17/02/2009 13:16 (laatste wijziging 18/02/2009 16:10)
Nieuw lid
Oke bedankt voor je hulp de opnieuw knop werkt nu en nu alleen nog de controle van de captcha goed krijgen Ik geloof dat ik het heb opgelost dus sluit ik deze topic wil iedereen bedanken die mij heeft geholpen .