PHP expert |
|
Ey, Ik heb een probleem met een project waar ik op dit moment mee bezig ben. Ik moeteen ms word 2007 document genereren via php. Dit werkt goed maar heb een nog een klein probleem. Je moet afbeeldingen kunnen toevoegen in het word document zelf en in de header en footer van het document. Ik heb het verdeeld in 3 classes, worddocument, headerfooter en image. Het werkt opzich wel maar ik moet in de class worddocument weten hoeveel afbeeldingen er nu in het document zitten en omdat ik steeds de image class opnieuw instanseer is het niet goed mogelijk om het bij te houden dus geef ik nu een paramater van het worddocument door naar de image class, maar dit is niet echt efficiënt en handig voor maar 1 counter.
Ik heb het nu zo,
<?php
$oImage = new Image();
$oWord->addImage($oImage);
?>
<?php $oImage = new Image(); $oWord->addImage($oImage); ?>
nu geef ik het image object door naar het word object, dit is geen probleem, maar als ik nu een afbeelding in een header wil toevoegen word het al ingewikkelder
<?php
$oHeader = new HeaderFooter();
$oImage = new Image();
$ oHeader ->addImage($oImage);
$oWord->addHeaderFooter($oHeader);
?>
<?php $oHeader = new HeaderFooter(); $oImage = new Image(); $ oHeader ->addImage($oImage); $oWord->addHeaderFooter($oHeader); ?>
Hoe kan ik dit beter doen, want nu kan ik niet in de class Image bijhouden welke afbeelding het is. Ik heb ook een object meegegeven als parameter aan image maar is niet echt efficiënt. Is er iemand die me kan helpen. Hoop dat het zo duidelijk is
Ik zoek dus iets als een "superclass" waarmee ik makkelijk objecten kan doorgeven en makkelijk weer kan opvragen waar ik het nodig heb
|