login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

array probleem (Opgelost)

Offline kickasgamer - 11/02/2009 12:23
Avatar van kickasgamerPHP ver gevorderde ik explode een aantal gegevens en wil ze dan vergelijken met wat in een andere array staat maar dit werkt niet, hoe kan dit?

code:
  1. $arr_platform = array("Onbekend","Xbox", "Xbox360", "PS2", "PS3", "Wii", "Nds", "PSP", "PC");
  2. $platform = $arr['platform'];
  3. $platform = explode(" ", $platform);
  4.  
  5. //vb van een check
  6. <input type="checkbox" name="pf_xbox" value="checkbox" <? if(in_array($platform, $arr_platform)){ echo 'checked="checked"';} ?> />Xbox

als ik $platform toon met print_r dan krijg ik dit :

Citaat:
Array ( [0] => Xbox360 [1] => PS3 [2] => PC [3] => )

dus ik snap niet goed waar het fout loopt 

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Joost - 11/02/2009 15:06 (laatste wijziging 11/02/2009 15:10)
Avatar van Joost PHP expert Je hebt een array, $platform, en een andere array, $arr_platform.
Je wilt nu kijken of in $arr_platform ook de items zitten uit $platform?

Dan is een in_array() niet genoeg 

Heb snel even gekeken voor je op php.net, misschien is dit iets?
  1. (count(array_diff($arr_platform, $platform)) < count($arr_platform) ? 'checked="checked"' : ' '
Offline Ultimatum - 11/02/2009 15:12
Avatar van Ultimatum PHP expert Volgens voorbeeld 3 op
http://nl3.php.net/in_array zou het moeten werken, maar misschien krijg je maar 1 resultaat terug, weet niet of je ook alle 3 (2, 1 is leeg?) terug wilt krijgen.
Offline kickasgamer - 11/02/2009 17:48 (laatste wijziging 11/02/2009 18:23)
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde ja tis voor een checkbox, om te bepalen als die moet worden aangevinkt worden of niet,

want ja als ik check met in_array($platform, $arr_platform) ziot hij erin dan zou normaal true moeten terug komen en wordt er checked='checked' ingevoegt

ik zal eens kijken voor de oplossing van medieval maar normaal hoort het zo te werken

EDIT: eigenlijk een domme fout ik moest specifiek checken als een bepaalde string in de array zat

zo werkt het dus wel:
  1. <? if(in_array("Xbox360", $platform)){ echo 'checked="checked"';} ?>
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.19s