login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Tabel maken.

Offline thomasje - 03/02/2009 17:28
Avatar van thomasjeMySQL beginner Zoals jullie ondertussen mischien wel weten ben ik met mijn eigen editor bezig maar nu zit ik nog met een belangrijke vraagstuk.

Hoe kan ik nu iets maken om mensen een tabel te kunnen laten ontwerpen? Zijn daar functies voor of?

Ik werk nu met javascript functies voor lettertype en andere dingen, de "tabel ontwerper" wil ik in een apparte div zetten die ik open en weer sluit, dit werkt allemaal maar het gaat dus echt om de tabel maker zelf.

Mijn vragen?
Hoe kan ik het beste mensen een tabel zelf laten maken?
Hoe kan ik de gebruikers een optie geven om 2 cellen te laten samenvoegen?

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline roberini - 03/02/2009 19:59
Avatar van roberini HTML beginner Je moet de tabel die degene heeft gemaakt(bijvoorbeeld het ontwerp omzetten naar code) in een variabele zetten. En dan d.m.v. de print functie "print" je de tabel op het scherm. Ik denk dat je zoiets moet proberen
Offline Wim - 03/02/2009 20:15
Avatar van Wim Crew algemeen Ik denk dat hij bedoeld hoe je de html code kan genereren. Dit kan je doen door een geneste for-loop te gebruiken, maw:
Je kijkt hoeveel rijen je hebt. Dit aantal doorloop je met een for loop, en je print deze ook (<td> </td>). Daartussen zet je en andere for loop welke je kolommen behandeld, en je laat ook ineens controleren welke cellen eventueel als samengevoegde sellen gemarkeerd zijn. Hoe je dit met javascript juist kan meegeven weet ik niet, maar hier kan je allessinds je tabel al mee genereren...
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.16s