login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

ltrim in variabele?

Offline anton - 24/01/2009 20:33 (laatste wijziging 24/01/2009 20:35)
ik heb dus een contactformulier waarbij het invoervlak ronde hoeken heeft...maar ik moet dus altijd standaard twee spaties invoeren zodat de text de hoeken niet zou overlappen. maar als ik het wil verzenden heb ik het volgende:
  1. $mail = ltrim($_POST['e-mail']," ");
  2. $naam = ltrim($_POST['familienaam']," ");
  3. $name = ltrim($_POST['voornaam']," ");
  4. $subj = ltrim($_POST['subject']," ");
  5. $text = ltrim($_POST['text']," ");
  6. if($_POST['submit'] && !empty($mail) && !empty($naam) && !empty($name) && !empty($subj) && !empty($text) && $_POST['text'] != ' Your message here.'){

en dan wat ie moet weergeven en mailen
het probleem is , als ik met de hand alle spaties wegdoe en de text in
  1. <textarea name="text">

naar niets zet dan werkt zet ie zoals ik vroeg de naam van de niet- ingevulde velden in het rood , maarals ik dat niet doe en alles laat zoals het is , zou ie normaal hetzelfde moeten doen , maar dat doet hij dus niet , hij verzend gewoon..??
help plz

ThX

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Koen - 24/01/2009 21:00
Avatar van Koen PHP expert Gebruik trim($_POST['e-mail']) ipv ltrim.
En "$_POST['text'] != '&nbsp;Your message here.'"
Moet "$_POST['text'] != ' Your message here.'" zijn volgens mij 
Offline Abbas - 24/01/2009 21:02
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Hm, misschien kan je al eens beginnen om al je zinnen te beginnen met hoofdletters en in je zinnen gebruik je leestekens (, . ! ?), want je uitleg is zo brak als iets!
Offline mathiasB - 24/01/2009 22:55
Avatar van mathiasB HTML interesse Je kan misschien gewoon simpel weg padding geven aan die invoervakken?
Offline anton - 24/01/2009 23:14
sliphead schreef:
Gebruik trim($_POST['e-mail']) ipv ltrim.
En "$_POST['text'] != ' Your message here.'"
Moet "$_POST['text'] != ' Your message here.'" zijn volgens mij 

heb ik geprobeerd maar nog steeds hetzelfde probleem... en bij $_post['text'] moet het weldegelijk met die spatie erbij...xD
mathiasB schreef:
Je kan misschien gewoon simpel weg padding geven aan die invoervakken?

dat werkt niet , bij mij toch niet...
Offline jvs - 26/01/2009 11:38
Avatar van jvs HTML beginner Ik zou gewoon je textfield een padding-left en right meegeven... Zo zal de tekst nooit je ronde hoeken raken. Dit lijkt me de meest juiste oplossing voor dit probleem...
Offline anton - 26/01/2009 17:59
Avatar van anton Lid ok , ik ken niet veel van css , ik heb een boek waar dat alle talen bondig worden uitgelegd en php uitgebreid , maar over css staat er enkel td , th ,body etc en a link en hoe dat je een class maakt...ik heb wel al veel meer geleerd zoals trasparantie zetten met alpha(opacity) enzo
maar leg eens even dat paffing uit??of moet ik daarvoor bij het topic van css zijn?
ThX
Offline jvs - 26/01/2009 20:00
Avatar van jvs HTML beginner Ik heb begrepen dat je een backrgound hebt ingesteld voor je input veld. Als je de width gaat aanpassen zal natuurlijk ook een deel van je background verdwijnen. Daarom gebruik je daarvoor padding. Hierdoor behoud je je totale width maar beperkt je het deel waar je in kan typen. Je maakt een soort van inside border.
  1. .inputMetBackground{
  2. padding-left: 5px;
  3. padding-right: 5px;
  4. }
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.182s