login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Recht om menu te zien

Offline xifiz - 23/01/2009 18:09
Avatar van xifizNieuw lid Hallo,
Ik heb hier een stukje code.
Nu wil heb ik een tabel in de Database van "gebruikers" en daarin staat een level van elk lid.
Nu hebben de admins een level 255 en de hulpadmins een level 300 en de webmaster 310.
Nu wil ik dat het er alleen een menu te zien is van je bepaalde rang.

Ik heb ook het stukje code geplaatst van de admin menu's.
http://www.plaatscode.be/76921/

Alsvast bedankt groetjes Ryan

16 antwoorden

Gesponsorde links
Offline roberini - 23/01/2009 18:21
Avatar van roberini HTML beginner Je haalt de info uit de tabel op. Als het lever 255 is, print je die ene tabel. Als het level 300 is, print je die andere tabel. Als het level 310 is print je de laatste tabel
Offline ranco - 23/01/2009 19:11
Avatar van ranco PHP gevorderde Er zijn verschillende oplossingen.
Doormiddel van een Case kun je bepalen welk menu je laat zien.
Of doormiddel van if-statements.
if(level == 255) {
dan toon adminmenu.
}
enz.

Je kunt de code van de verschillende menu's ook in een aparte file stoppen en deze dan aanroepen. Dat is misschien nog wel het netste.

Dus case: als level = 255 dan include menu 1, anders 2 e.d.

Ik ga geen concreet codevoorbeeld geven... ik ga natuurlijk niet alles voorkauwen ;)
Offline xifiz - 23/01/2009 19:23
Avatar van xifiz Nieuw lid Ik heb zelf een beetje zitten kijken en heb het erin gezet dat hij op naam gaat zoeken.
Helaas krijg ik nu een foutmelding.
Ik heb zelf niet genoeg ervaring om dat op te lossen en hoop het hier te leren want ik zie het niet.

De code staat hier:
http://www.plaatscode.be/76965/

De foutmelding is:

Parse error: syntax error, unexpected T_STRING in /storage/mijndomein/users/049425/public/sites/www.thehood.nl/framework-main-mid-main-right.php on line 83
Alvast bedankt groetjes
Offline ranco - 23/01/2009 19:47
  1. if($data->login == Xifiz) {

Een string of tekstwaarde moet altijd tussen quotes staan:

1. if($data->login == "Xifiz") {

regel 76
Offline xifiz - 23/01/2009 20:17
Avatar van xifiz Nieuw lid Ik heb dit aangepast idd een stomme fout maar blijf dezelfde fout houden!
Ik ziet het gewoon echt niet!
Iemand?
Offline roberini - 23/01/2009 20:25 (laatste wijziging 23/01/2009 20:28)
Avatar van roberini HTML beginner Sorry, dat klopte niet wat ik zei. Volgens mij moet je dit nog aanpassen.

1. if($data->login == Prouden) {

Moet zijn

1. if($data->login == "Prouden") {
Offline xifiz - 23/01/2009 20:30
Avatar van xifiz Nieuw lid Ik heb het wel aangepast op alle 3 de punten maar er gebeurd gewoon helemaal niks!
De fout blijft bestaan!
Offline ranco - 23/01/2009 20:32 (laatste wijziging 23/01/2009 20:38)
Avatar van ranco PHP gevorderde Volgens mij zaten je afsluithaken van de if-statements fout. je sloot ze niet af.

Probeer deze code eens

Edit: Kan voorkomen worden door netjes in de springen bij if en else statements.
Offline xifiz - 23/01/2009 20:40
Avatar van xifiz Nieuw lid nee het werkt niet ik krijg nu deze fout!
Ik zal het orgineel wel eens posten mischien heb ik wel wat verkeerds verwijderd tijdens het erinzetten!
De fout die er nu was is:

Parse error: syntax error, unexpected T_STRING, expecting ',' or ';' in /storage/mijndomein/users/049425/public/sites/www.thehood.nl/framework-main-mid-main-right.php on line 51

Dit is het orgineel zonder dat ik er aan zat te rommelen.
Er zaten al dingen op dat alleen admins het konden lezen maar die werken niet zo goed dus ik wilde het alleen op naam hebben!
http://www.plaatscode.be/77009/
Offline ranco - 23/01/2009 20:45
Avatar van ranco PHP gevorderde Fout gevonden.

Je wilde tekst laten zien met een echo, opent correct met "
Dan ga je terug naar HTML, prima.
Vervolgens ga je terug naar PHP zonder de bewuste echo af te sluiten. Dat heb ik nu wel gedaan. Met de eerste code die je gepost had.

Zie hier de juiste code
Offline xifiz - 23/01/2009 20:50
Avatar van xifiz Nieuw lid Hey heb het script geupload maar krijg nu deze fout:P

Parse error: syntax error, unexpected T_STRING, expecting ',' or ';' in /storage/mijndomein/users/049425/public/sites/www.thehood.nl/framework-main-mid-main-right.php on line 54

Ik heb hierboven het script gepost die zeker weten werkt waar ik met mijn onervaren typevingers nog niet heb aangezeten.
Mischien zou je daar eens kunnen kijken hoe je het daar mischien goed in kan zetten.
In iedergeval iedereen super bedankt voor de intresse!!
Offline ranco - 23/01/2009 20:59
Avatar van ranco PHP gevorderde En het laatste script wat je gepost hebt staat geen 1 quote ge unquote ;)

Oftewel, als je in php bezig bent, en je wil html tags gebruiken moet je voor een " wel een backslash zetten. Anders denkt php dat je hierna weer met php begint.
Offline xifiz - 23/01/2009 23:50
Avatar van xifiz Nieuw lid Hoe pak ik dit aan om dit in orde te maken.
Het is eigenlijk iets heel simpels wat er gedaan moet worden heb alleen niet genoeg ervaring er mee om het zelf in een keer goed te doen.
Ik zou graag willen dat iemand me helpt met een voorbeeld maken zodat ik weet hoe het wel moet!

Groetjes
Offline Koen - 24/01/2009 10:43
Avatar van Koen PHP expert http://www.plaatscode.be/77490/

Plaatscode heeft een bug bij het escapen van quotes.
Offline xifiz - 24/01/2009 12:00
Avatar van xifiz Nieuw lid Ik heb een geprobeerd maar blijf deze fout houden:

Parse error: syntax error, unexpected T_STRING in /storage/mijndomein/users/049425/public/sites/www.thehood.nl/framework-main-mid-main-right.php on line 89
Offline W0etah - 24/01/2009 12:02
Avatar van W0etah PHP beginner http://www.plaatscode.be/77526/

waarschijnlijk zat de fout met je print

je moest je quotes escapen of gewoon single quotes gebruiken
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.448s