Lid |
|
Hallo,
Ik heb weer eens hulp nodig. Ik heb een plaatje, welke ik gebruik als pictogram om een pagina te kunnen aanpassen. Verder kan de pagina in verschillende talen zijn, welke met een vlaggetje worden aangegeven. Nu wil ik het vlaggetje iets verkleinen, en in de rechter onderhoek van het pictogram om te bewerken plaatsen via GD library. Dit om aan te geven dat de pagina in die taal bewerkt kan worden. Ik heb dit, maar het werkt niet:
<?
header("Content-type: image/png");
$plaatje = imagecreatefrompng("./image/blad_bewerk.png");
// Talen weergeven
$sql = mysql_query("SELECT taal FROM talen WHERE id = '".$taal."'");
$result = mysql_fetch_array($sql);
$test_jpg = "./image/talen/" . strtolower($result['taal']) . ".jpg";
$test_png = "./image/talen/" . strtolower($result['taal']) . ".png";
if (file_exists($test_jpg)) {
$vlag_test = "./image/talen/" . strtolower($result['taal']) . ".jpg";
$vlag = imagecreatefromjpeg($vlag_test);
}
if (file_exists($test_png)) {
$vlag_test = "./image/talen/" . strtolower($result['taal']) . ".png";
$vlag = imagecreatefrompng($vlag_test);
}
//imagecopyresampled($vlag_klein, $vlag, 0, 0, 0, 0, $width, $doelhoogte, imagesx($img), imagesy($img));
imagecopy($plaatje, $vlag, 0, 0, 0, 0, 24, 24);
imagepng($plaatje);
imagedestroy($plaatje);
imagedestroy($vlag);
?>
<? header("Content-type: image/png"); $plaatje = imagecreatefrompng("./image/blad_bewerk.png"); // Talen weergeven $sql = mysql_query("SELECT taal FROM talen WHERE id = '".$taal."'"); $test_jpg = "./image/talen/" . strtolower($result['taal']) . ".jpg"; $test_png = "./image/talen/" . strtolower($result['taal']) . ".png"; $vlag_test = "./image/talen/" . strtolower($result['taal']) . ".jpg"; $vlag = imagecreatefromjpeg($vlag_test); } $vlag_test = "./image/talen/" . strtolower($result['taal']) . ".png"; $vlag = imagecreatefrompng($vlag_test); } //imagecopyresampled($vlag_klein, $vlag, 0, 0, 0, 0, $width, $doelhoogte, imagesx($img), imagesy($img)); imagecopy($plaatje, $vlag, 0, 0, 0, 0, 24, 24); imagepng($plaatje); imagedestroy($plaatje); imagedestroy($vlag); ?>
Iemand een idee wat ik fout doe, en kan iemand me helpen met het verkleinen van het vlaggetje?
Alvast bedankt!
|