login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

403 forbidden met chmod

Offline xifiz - 15/01/2009 22:56 (laatste wijziging 16/01/2009 08:08)
Avatar van xifizNieuw lid Hallo allemaal,
Ik heb mijn website ge-upload en nu kreeg ik eerst een 500 internal server error.
Die ging weg toen ik de chmod instellingen veranderde naar 755 voor alle mappen en 644 naar alle bestanden.
Helaas krijg ik nu nog steeds de foutmelding 403 forbidden.
Heeft iemand enig idee??

Alvast bedankt groetjes!

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn2008 - 15/01/2009 23:22
Avatar van Martijn2008 PHP beginner Dat kan van alles zijn. Heb je misschien wat code of een link?
Offline Maarten - 16/01/2009 00:36
Avatar van Maarten Erelid - Gebeurt dit wanneer je je website tracht te bekijken of wanneer je een bestand specifiek tracht te bekijken?
- Heet je startpagina index.html/php/asp/...?
- Weet jij waarom mijn kippen geen eieren meer leggen?
Iets meer detail?
Offline Sander1993 - 16/01/2009 07:37
Avatar van Sander1993 PHP interesse Als het perl is, want daarbij moet je ook je chmod naar 755 doen. moet je het bestand ook nog in de map cgi-bin uploaden en in ASCII mode
Offline zointer - 16/01/2009 08:48
Avatar van zointer HTML gevorderde 403 Forbidden is een server code die aangeeft dat een pagina weliswaar bestaat, maar dat er geen toegang wordt verschaft om een pagina te bekijken.

De gebruiker die de error krijgt wordt verzocht niet nogmaals een pagina op te vragen. Daarnaast behoort volgens de W3C richtlijnen de eigenaar van een pagina ook aan te geven waarom deze melding wordt afgegeven. Wanneer een eigenaar van een site dit niet wil of kan dan zou er 404 file not found afgegeven moeten worden.

Lees de handleiding bij het script
Offline xifiz - 16/01/2009 12:29 (laatste wijziging 16/01/2009 12:38)
Avatar van xifiz Nieuw lid het gaat om www.xifiz.nl en index.php staat gewoon in de hoofdmap.
heb alle rechten gegeven zoals aangegeven maar niks blijkt te werken.

Dit is de volgorde van het pad:
/public/sites/www.xifiz.nl

Ik heb public aangeklikt en heb daar gekozen om alle mappen en submappen een chmod te geven van 755
Ik heb public aangeklikt en heb daar gekozen om alle bestanden en subbestanden een chmod te geven van 644.
Offline zointer - 16/01/2009 12:43 (laatste wijziging 16/01/2009 12:47)
Avatar van zointer HTML gevorderde je hebt een 500 Internal Server Error

Wat zijn mogelijk de oorzaken?
Citaat:
De volgende problemen komen bijvoorbeeld vaak bij CGI scripts voor:

1. Permissies
Heel vaak wordt een 500 Internal Server Error veroorzaakt doordat de beheerder / webmaster van een site de rechten van een script niet juist in heeft gesteld.
2. Verkeerde directory
Bij CGI scripts wil het wel eens voorkomen dat mensen de scripts niet in een CGI-BIN plaatsen. Dit geeft gegarandeerd een 500 Internal Server Error.
3. ASCII upload mode?

Vaak gaat het ook fout doordat je in je FTP programma de verkeerde upload mode hebt gebruikt. Bijvoorbeeld heb je "Binary" of "auto" gebruikt in plaats van ASCII.

Maar dit had je zelf kunnen uitvogelen, meer kunnen wij niet helpen en zal je zelf moeten oplossen door;
1. script volledig van de server verwijderen
2. script uploaden volgen de juiste procedure(zie 3 hierboven).
3. rechten toekennen aan bestanden en mappen waar het van toepassing is.
4. lukt het nog niet vraag aan degene van wie het script komt wat er fout is.

Edit: ondertussen een 403 Forbidden
Je mag zomaar geen bestanden chmodden, moet bestanden en mappen chmodden die nodig zijn.
Offline xifiz - 16/01/2009 13:30 (laatste wijziging 16/01/2009 13:35)
Avatar van xifiz Nieuw lid Ik weet toevallig dat mijn ftp programma op auto staat, beetje raar als de functie niet zou werken maar ga het even proberen op ASCII bedankt.
Wat is de standaard waarde van mappen en bestanden die nog niet ge-chmod zijn?
Offline Threetimes - 16/01/2009 15:06 (laatste wijziging 16/01/2009 15:08)
Avatar van Threetimes PHP beginner Licht aan de server, maar ik zou 755 doen (mischien moeten php-bestanden ook executable zijn, licht ook aan de server). Als 755 en 644 niet werken kan je het proberen met 777, maar dat zou ik als je het getest hebt meteen weer terugveranderen. 777 betekent dat iedereen alle toegang heeft.

Edit: ik heb gekeken, en ik krijg nu een 500:
Citaat:
Internal Server Error

The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator, support@mijndomein.nl and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.

Additionally, a 500 Internal Server Error error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

Dat laatste zegt dat het niks met die specifieke pagina te maken heeft.
Offline xifiz - 16/01/2009 19:43
Avatar van xifiz Nieuw lid Dit is echt een mysterie.
Alle mappen inclusief de eerste map public, de eerste map op me host hebben een 755 chmod gekregen.
Alle bestanden die ook maar op me host staan hebben een 644 chmod gehad.
Nog steeds krijg ik een vreselijk irritante error forbidden of internal server!
Kan iemand mij helpen, ik weet mijn onderhand geen raad meer!
Mijndomein laat me stikken!

Groetjes
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.209s