login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

contactgegevens opslaan, formulier?

Offline eXecoV - 15/01/2009 13:38 (laatste wijziging 15/01/2009 13:38)

Ik ben relatief "beginner" in websites maken, html gaat, flash op zich gaat, maar php is voor mij nog steeds chinees..

ik zou op een miniwebsite een formuliertje willen hebben waar de gebruikers hun naam, e-mail,...kunnen doorsturen, die op mijn reeds bestaande e-mail (ik geef als voorbeeld een fictief adres hier, bvb. execov@skynet.be) aankomt, en dat ik dit in mijn mailprogramma of op een andere eenvoudige manier, een mailinglijst kan maken van iedereen die zich via de site heeft opgegeven, het liefst van al automatisch natuurlijk. ik veronderstel dat er wel zoiets bestaat via mySQL database, maar het hoe enzovoort snap ik niet echt veel van..Zou iemand de tijd hebben om me daarin verder te helpen? (ik heb wel webruimte waar ik een mySQL database tot mijn beschikking heb, maar zoals reeds gezegd, het is chinees voor me)

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Erwt - 15/01/2009 13:40
Avatar van Erwt PHP beginner Bij Gmail kan je elke binnenkomende bericht met onderwerp: (vul maar in) naar één lijst gooien.

Is dat een optie? of moet het in een database?
Offline eXecoV - 15/01/2009 13:49
Avatar van eXecoV Nieuw lid dat zou een optie kunnen zijn,, als ik nu een formuliertje op desbetreffende site zou maken waar het onderwerp automatisch in het formulier ingevuld staat, dan zou ik dus iedere mail met dat onderwerp in één lijst kunnen smijten? Ik weet dat een gmailaccount gemakkelijk te maken is, maar zou het kunnen met een skynet-adres, en dat ik dit systeem gebruik in een mailprogramma, bvb, thunderbird van mozilla of mail(mac) ofzo?
Offline Erwt - 15/01/2009 14:02
Avatar van Erwt PHP beginner Van de programma's zelf heb ik geen verstand, weet alleen die optie van GMail.

Verder zou je het in een database kunnen zetten en online bekijken..
Offline Wim - 15/01/2009 14:09
Avatar van Wim Crew algemeen http://www.sitemasters.be/zoeken/nieuwsbrief
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.181s