login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

mail beschouwd als spam

Offline sir_green - 09/01/2009 17:31
Avatar van sir_greenPHP interesse Hallo, de mails die ik via m'n website stuur worden beschouwd (gmail) als spam, weet iemand hoe ik dit kan oplossen.

Ik heb de volgende headers:

1. $boundary = md5(uniqid(rand()));
  2. // Boundary
  3.  
  4. $headers .= "From: Dick Groenendijk <dickgroenendijk@gmail.com>\r\n";
  5. $headers .= "Return-Path: Dick Groenendijk <dickgroenendijk@gmail.com>\r\n";
  6. $headers .= "Reply-To: Dick Groenendijk <dickgroenendijk@gmail.com>\r\n";
  7.  
  8. $headers .= "X-Sender-IP: ".$ip."\r\n";
  9. $headers .= "MIME-Version: 1.0\r\n";
  10. $headers .= "Content-Type: multipart/mixed; boundary=\"".$boundary."\"\r\n";
  11. $headers .= "This is a multi-part message in MIME format.\r\n";
  12. // Mail-Header

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Threetimes - 09/01/2009 17:48
Avatar van Threetimes PHP beginner Ik ken gmail's spam-filter niet, maar een mailvan een @gmail.com adres, maar niet van een gmail server kan verdacht zijn. Post eens alle headers als gezien door de client (dus met alle Recieved entries).
Offline sir_green - 09/01/2009 18:28
Avatar van sir_green PHP interesse Ik heb er overal even @hotmail.com van gemaakt, maar hij belandt nog steeds in de spambox.
Offline Erwt - 09/01/2009 18:31
Avatar van Erwt PHP beginner 1. Krijg je van anderen wel mail binnen?
2. Doe een simpele mail('mailadres','onderwerp','bericht'); om te kijken of hij misschien de email van de server blokkeert..

En post je antwoorden
Offline roberini - 09/01/2009 18:32
Avatar van roberini HTML beginner Een beetje logisch nadenken, kom je bij het volgende.

Dick groenendijk

Je weet wel wat dat in het engels is
Offline sir_green - 09/01/2009 18:45
Avatar van sir_green PHP interesse @ roberini: confronteer me daar maar weer mee maar had ik ook al aangedacht, zelfs het aan nemen van een andere naam lost het probleem niet op.

@Erwt: Het ligt inderdaad aan m'n server: de simpele mail() werkt al niet en bovendien heb ik even de server van een vriend geprobeerd, maar dan komt hetzelfde script niet in m'n spambox.

Okee probleem dus vastgesteld, maar nu nog even de vraag hoe los ik dit op? heeft het zin om m'n hoster hierover te mailen of kan ik zelf iets doen om dit op te lossen?

Offline Joost - 09/01/2009 19:07
Avatar van Joost PHP expert Volgensmij kijkt hotmail/gmail of er bepaalde DNS-records zijn, en als die er niet zijn wordt dit spam. Ik weet het niet zeker, maar ik heb het geloof ik een keer gelezen op een forum.
Offline Wim - 09/01/2009 19:07
sir_green schreef:
heeft het zin om m'n hoster hierover te mailen

Kan je proberen, maar ik twijfel er aan of ze er iets aan gaan doen... Misschien hebben zij echter wel een work-around klaarliggen
Offline Koen - 09/01/2009 19:50
Avatar van Koen PHP expert Stuur een mailtje naar google? 
Offline Threetimes - 09/01/2009 21:00
Avatar van Threetimes PHP beginner Ik heb een mailserver die 24/7 draait zonder spam-gedoe. Als je die wilt gebruiken, stuur me een PM (dit geld voor iedereen).
Offline Erwt - 10/01/2009 20:26
Avatar van Erwt PHP beginner Het 'kan' zijn dat je hoster emails en woorden als: 'Dick' bant na 1x.. en dat je nu helemaal niks meer kan omdat je dus al geblokkeert bent.

Enigste die iets 'kan' doen is je hoster.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.196s