login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Aantal mails per uur

Offline kenzo - 29/12/2008 11:15
Avatar van kenzoPHP beginner Hallo,

Ik heb een nieuwsbrief verstuurd via mijn nieuwsbrief systeem, maar tot mijn verbazing zie ik dat ik maximaal 350 mails per uur kan versturen.

(Ik krijg namelijk via mijn mail honderde mails dat ik over het limiet zit van max 350 per uur).

Nu is mijn vraag wat ik het beste kan doen?

Kunnen zij (de webserver beheerders dit gewoon instellen), of moet ik een systeem maken dat hij bijvoorbeeld zoveel per uur gaat versturen? (en is dit mogelijk)...

Vriendelijk bedankt alvast!

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Joost - 29/12/2008 11:17
Avatar van Joost PHP expert De server beheerders kunnen dit gewoon instellen, maar ze stellen zoiets natuurlijk niet voor niks in.
Dan moet je een systeem maken dat elk uur 350 mails verzend 
Offline Koen - 29/12/2008 11:21 (laatste wijziging 29/12/2008 11:23)
Avatar van Koen PHP expert Cronjobs, en in een database of een bestand of ergens anders bijhouden bij welk emailadres je zit.

Edit: verzend ongeveer 300 emails per uur, zodat je er nog 50 over hebt voor eventueel andere scripts!
Offline kenzo - 29/12/2008 11:42
Avatar van kenzo PHP beginner ik haal ze uit een database.

Alleen weet ik niet precies hoe ik het moet maken het script...

via cronjob 300 selecteren en daar dan een waarde bij dat lid zetten (waar de email al naartoe is).

Het volgende uur weer 300 waar nog geen waarde is.

Maar wat als ik ze allemaal gehad heb? hoe wordt dit dan weer een oude status?
Offline Gerard - 29/12/2008 11:47
Avatar van Gerard Ouwe rakker 8400 mails zenden per dag (maximaal) is misschien acceptabel voor een kleine website, maar niet als je een groot aantal cliënten hebt. Ik stel voor dat je daarom even contact met je hosting provider opneemt wat de mogelijkheden zijn om dit aantal voor jou te verhogen. Geef aan op wat voor manier je gebruik gaat maken van het systeem en dat het voor jou niet acceptabel is dat je maar 350 mails per uur mag zenden.

Ik ben er vrij zeker van dat ze je tegemoet komen. Probeer in te zetten om unlimited, maar anders op zeker 1000 mails per uur.
Offline kenzo - 29/12/2008 11:50
Avatar van kenzo PHP beginner ok, zal het eens proberen,

Bedankt
Offline Martijn - 29/12/2008 11:52
Avatar van Martijn Crew PHP je maakt een kolom met standaardwaarde 0.

Je maakt een select where getal=0 ORDER BY id ASC LIMIT 30.
while dingy hier

UPDATE tabel SET getal=1 WHERE getal=0 ORDER BY id ASC LIMIT 30

klaar.
Maar extra dingetje: Is het een identiek mailtje? dan klun je ook gewoon de bcc functie van mail gebruiken alle emails in een array zetten, imploden met een komma, en dan als bcc
Offline mathiasB - 29/12/2008 17:34
Avatar van mathiasB HTML interesse
DeviourSoul schreef:
je maakt een kolom met standaardwaarde 0.

Je maakt een select where getal=0 ORDER BY id ASC LIMIT 30.
while dingy hier

UPDATE tabel SET getal=1 WHERE getal=0 ORDER BY id ASC LIMIT 30

klaar.
Maar extra dingetje: Is het een identiek mailtje? dan klun je ook gewoon de bcc functie van mail gebruiken alle emails in een array zetten, imploden met een komma, en dan als bcc

Slim truukje, bedankt had hetzelfde probleem
Offline gothmog - 29/12/2008 17:36 (laatste wijziging 29/12/2008 17:36)
Avatar van gothmog Lid Geldt BCC ook als één mail?
Dan zou je alle e-mailadressen in een de bcc kunnen zetten.
Offline mathiasB - 29/12/2008 17:40
Avatar van mathiasB HTML interesse Dat is wat devioursoul zei, bij mij werkt het!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.18s