PHP beginner |
|
Heb google gezocht over een register class maar 't schijnt geen letterlijke methode te zijn of ik kan gewoon niet zoeken Vond alleen (hele lange) scripts waarvan ik liever geen gebruik wil maken, doe liever alles zelf.
Ik heb eens een voorbeeld gezien waarbij ze het volgende gerealiseerd hebben:
Een controller die als pagina-systeem werkt. Hier stuurt hij de gebruiker door na een andere class, waardoor hij de gebruiker weer doorstuurt naar een andere class. (3 classes... MVC!! )
Nu kon ik overal $smarty gebruiken zonder het ook maar ergens aan te roepen, behalve 1x. Het voorbeeld kan ik niet weer vinden.
Brengt dit misschien op ideeën:
extend class.
define zetten.
Alvast bedankt!
//edit:
Hij opent de controller, daarin kijkt hij welke pagina de gebruiker wil, en die stuurt hij naar een functie in dezelfde class.
De functie in de controller haalt data op. Deze data haalt hij uit een andere class. Daarna opent hij de view class(mvc) en geeft hij de data mee. In de view class zet ik in de constructor dus $this->smarty = new Smarty; en dan wordt hij alleen gebruikt in de view(layout) class.
Dit was het antwoord.. niet wat ik verwacht had maar wou het toch even meedelen. |