login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Rechten probleem (Opgelost)

Offline bertenz - 22/12/2008 15:18
Avatar van bertenzHTML beginner Hallo allemaal,

Om thumbnails te maken voor een foto-album, heb ik een script draaien dat automatisch alle foto's verkleint en dan in de map "thumbnails" zet. Hiervoor gebruik ik
imagejpeg($image_p, $absolutepad_naar_map.$filename, 100);
Het pad heb ik een aantal keren gechecked en die klopt gewoon. Daarnaast heeft de map de rechten 777 gekregen. Toch krijg ik de volgende foutmelding:
Citaat:
Warning: imagejpeg() [function.imagejpeg]: Unable to open '/"absolute_pad"/images/portfolio/aanbouw/thumbnails/' for writing: Is a directory in /"absolute_pad"/pages/portfolio/resize.php on line 62

Iemand die weet wat de oorzaak van mijn probleem kan zijn ?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn2008 - 22/12/2008 15:23
Avatar van Martijn2008 PHP beginner Waarschijnlijk klopt het path niet naar de dir waar je de thumbnails wilt hebben.
Offline bertenz - 22/12/2008 15:27
Avatar van bertenz HTML beginner Hoi Martijn,

Bedankt voor je reactie, maar het path klopt gewoon. Deze check ik ook met is_dir() ... De rechten heb ik via Dreamweaver op 777 gezet.
Offline Martijn2008 - 22/12/2008 15:29
Avatar van Martijn2008 PHP beginner Apart, want volgens mij zou het dan gewoon moeten werken. Heb je niet een stukje code, zodat we daar even naar kunnen kijken?
Offline bertenz - 22/12/2008 15:37 (laatste wijziging 22/12/2008 15:39)
Avatar van bertenz HTML beginner Ik heb de code op Plaatscode.be gezet. Zoals je daar kunt zien, wordt op regel 8 gecontroleerd of de map bestaat en op regel 60 wordt de jpeg opgeslagen.

Edit: Laat maar, heb het inmiddels gevonden ... Ik had een apart deel waarin de $filename werd aangemaakt, maar dat had ik nog niet geinclude ... Sorry, stomme fout  
Maar bedankt voor de hulp!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.182s