login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

PclZip

Offline Pellens - 20/12/2008 01:52
Avatar van PellensPHP interesse Hi

ik heb de tutorial eens gelezen over pclzip. Zeer goed uitgelegd! Maar nu had ik een vraag...

Ik heb een fotoalbum op mijn website. Ik wil de bezoekers mijn foto's allemaal kunnen laten downloaden dmv een .zip van het geheel te maken.

Is het mogelijk een tijdelijke .zip te maken? Hiermee bedoel ik:
- de bezoeker klikt op downloaden van de foto's
- er wordt een .zip aangemaakt van de gewenste foto's
- er wordt meteen daarna gevraagd de .zip op te slaan
- wanneer de bezoeker de .zip gedownload heeft, zou deze niet meer opgeslaan moeten zijn...

Ben ik duidelijk? Is dit mogelijk met de pclzip-class?

Alvast bedankt!

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline bloodline - 20/12/2008 13:24
Avatar van bloodline Nieuw lid nee kan niet
Offline Wim - 20/12/2008 13:27 (laatste wijziging 20/12/2008 13:28)
Avatar van Wim Crew algemeen met de pclzip-class weet ik niet of het mogelijk is, maar met PHP.net: unlink kan je een bestand wel verwijderen...

Je moet er wel voor zorgen dat de downloads afgerond zijn voordat je het bestand van je server verwijderd! Mss kan je daarom best de downloads 1h laten staan voor je ze verwijderd
Offline Koen - 20/12/2008 13:42
bloodline schreef:
nee kan niet

Een nogal onzinnig antwoord, niet?

Je kan zoals wimmarien al zei bijvoorbeeld een tmp map aanmaken waarin je deze zip files tijdelijk opslaat.
Dan kan je met een script door die map bladeren mbv PHP.net: scandir, en dan met PHP.net: filemtime nakijken of het bestand ouder is dan 1 uur.
Je kan dit script dan runnen via een cronjob, of in je pagina zelf, die keuze ligt bij jou 

Succes
Offline henver - 20/12/2008 17:32
Avatar van henver HTML gevorderde Ik vind het logischer dat de .zips wel op de server blijven staan omdat, elke keer wanneer er gedownload wordt, er voor de bezoeker tijd verloren gaat door het genereren van de .zip.
En uiteindelijk is een .zip niet zó groot.

Aan jou de keuze uiteraard en succes ermee! 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.172s