login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

ongekende variabele

Offline cunces - 19/12/2008 10:25 (laatste wijziging 19/12/2008 10:59)
Avatar van cuncesNieuw lid Goeiemorgen iedereen, ik zit met volgend probleem in een formulier:


  1. <input type="text" size="40" maxlength="40" name="naam" value="<?php echo $_POST['naam'] ?>" />


nu is het probleem dat hij die $_POST niet vind wanneer hij het formulier toont. Nogtans heb ik een registratieformulier waar ik net hetzelfde toepas & daar blijven de velden gewoon leeg als er nog niets in de postvar zitten..

weet iemand hoe dit komt?

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline MiST - 19/12/2008 10:54
Avatar van MiST Lid Die kunnen pas gevuld worden bij het verzenden van je formulier.

Dus ofwel moeten die uit een formulier van een vorige pagina komen, ofwel moet je ze uit een GET halen misschien
Offline Martijn - 19/12/2008 11:23
Avatar van Martijn Crew PHP omdat er nog geen POST is gemaakt wat ik altijd doe in zo;n situatie is neerzetten

  1. if(!isset($_POST['naam'])){$_POST['naam']="";}
Offline Kr4nKz1n - 19/12/2008 11:26 (laatste wijziging 19/12/2008 11:27)
Avatar van Kr4nKz1n Onbekend Waarom dat?

  1. IsSet($_POST['naam']) ? $_POST['naam'] : '';
Offline Abbas - 19/12/2008 11:27
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Krankzin, jouw versie is korter, maar ze is niet meer juist dan die van DeviourSoul! ^^
Offline Vitrix - 19/12/2008 13:30
Avatar van Vitrix Nieuw lid Zoals Mist aangeef moet er eerst via een formulier waardes in de POST variable worden geplaatst.
Wanneer deze leeg zijn blijven de input velden leeg.
Offline Richard - 19/12/2008 15:02
Avatar van Richard Crew algemeen Jawel titjes, hij maakt de variabele niet aan.

  1. <input type="text" name="bla"<?php if(isset($_POST['value'])) { echo ' value="' . htmlspecialchars($_POST['value']) . '"'; } ?> />
Offline cunces - 19/12/2008 17:56 (laatste wijziging 19/12/2008 20:36)
Avatar van cunces Nieuw lid oké bedankt voor de reacties & ik snap hoe ik het kan laten werken maar toch vraag ik me af waarom het bij m'n register gewoon wel werkt 

dit is m'n register.. Hangt het mss af van dinge die ik doe in de registreerform, dat de foutmelding niet wordt getoont?

  1. <form method="post" action="register/registreerform.php">
  2. <label for="username">Gebruikersnaam:</label>
  3. <input type="text" size="40" maxlength="50" name="gebruikersnaam" value="<?php echo $_POST['gebruikersnaam'] ?>" />
  4. <label for="password">Paswoord:</label>
  5. <input type="password" size="40" maxlength="40" name="paswoord" value="<?php echo $_POST['paswoord'] ?>"/>
  6. <label for="rep password">Herhaal Paswoord:</label>
  7. <input type="password" size="40" maxlength="40" name="paswoordcheck" value="<?php echo $_POST['paswoordcheck'] ?>"/>
  8. <label for="email">E-mail:</label>
  9. <input type="text" size="40" maxlength="50" name="email" value="<?php echo $_POST['email'] ?>" />
  10. <input class="button" type="Submit" name ="registreerknop" value="Registreer"/>
  11. </form>


Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.195s