HTML beginner |
|
Hallo
Ik heb een script gemaakt die afbeeldingen uit een map leest en de namen uitschrijft in een tabel. Maar de namen staan niet in alfabetische volgorde. (in de map zelf staan ze wel zo).
Hoe komt dit en hoe kan ik ze wel in alfabetische volgorde zetten?
Dit is de code:
<?php
$dir = './Dat'; //de afbeeldingen staan in de map "Dat"
$dir2 = dir($dir);
while (false !== ($entry = $dir2->read())) {
if (!is_dir($entry)) {
$naam = explode('.', $entry); //vanaf hier verknip ik de naam "118 Broeck erwin van de.jpg" naar "Broeck erwin van de"
$naam = explode(' ', $naam[0]);
$naam2 = $naam[1].' '.$naam[2];
if($naam[3]!="")
$naam2 = $naam2.' '.$naam[3];
if($naam[4]!="")
$naam2 = $naam2.' '.$naam[4];
if($naam[5]!="")
$naam2 = $naam2.' '.$naam[5];
echo "<tr><td>";
echo '<A class="pagesubmenu" onclick="window.open(\''.$dir.'/'.$entry.'\', \'newwin\', \'width=593,height=443,top=100,left=100,location=no,menubar=no,
resizable=yes,status=no,toolbar=no,scrollbars=yes\');" href="javascript:void(0);">'.$naam2.'</a>';
echo "</td></tr>"; //hier schrijf ik al de namen van de afbeeldingen uit en als je er op klikt, opent zich een popup met de afbeelding.
}
}
?>
<?php $dir = './Dat'; //de afbeeldingen staan in de map "Dat" while (false !== ($entry = $dir2->read())) { $naam = explode('.', $entry); //vanaf hier verknip ik de naam "118 Broeck erwin van de.jpg" naar "Broeck erwin van de" $naam2 = $naam[1].' '.$naam[2]; if($naam[3]!="") $naam2 = $naam2.' '.$naam[3]; if($naam[4]!="") $naam2 = $naam2.' '.$naam[4]; if($naam[5]!="") $naam2 = $naam2.' '.$naam[5]; echo '<A class="pagesubmenu" onclick="window.open(\''.$dir.'/'.$entry.'\ ', \'newwin\ ', \'width =593,height =443,top =100,left =100,location =no ,menubar =no , resizable=yes,status=no,toolbar=no,scrollbars=yes\');" href="javascript:void(0);">'.$naam2.'</a>'; echo "</td></tr>"; //hier schrijf ik al de namen van de afbeeldingen uit en als je er op klikt, opent zich een popup met de afbeelding. } } ?>
Een voorbeeld vind je op:
http://www.roda...rs/members
|