login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Admin voor hele site? (Opgelost)

Offline janwillem117 - 23/10/2008 12:49
Avatar van janwillem117Nieuw lid Hoi,weet iemand een script ofzo waarmee je je hele site kunt beheren?ik bedoel dat je dan de teksten op je paginas kunt beheren,maar niet zoiets als joomla ofzo want ik heb al mn eigen fontpage...

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 23/10/2008 12:51
Avatar van marten Beheerder Dit zal je zelf in moeten bouwen. Zoek eens naar ACL (access control lists)
Offline janwillem117 - 23/10/2008 13:38
Avatar van janwillem117 Nieuw lid weet je toevallig waar ik dit kan vinden, ik kan zelf niet echt iets vinden als ik op google zoek
Offline marten - 23/10/2008 13:45
Avatar van marten Beheerder Tony Marston heeft een hele goede reeks van tutorials geschreven hoe hij door de loop van jaren het systeem heeft gemaakt:

http://www.tonymarston.net/php-mysql/index.html

Offline janwillem117 - 23/10/2008 13:57
Avatar van janwillem117 Nieuw lid welke moet ik dan kijken, als ik even zoek op acl of admin vind firefox niets
Offline marten - 23/10/2008 14:02
Avatar van marten Beheerder (artikel) http://www.tony...ntrol.html
(dbmodel) http://www.tony...index.html

Offline janwillem117 - 23/10/2008 16:24
Avatar van janwillem117 Nieuw lid kun je hiermee vanuit 1 menu meerdere paginas bewerken?
Offline Abbas - 23/10/2008 16:27
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Kerel, wanneer ga je eens zelf een beetje beginnen uitvissen. Er wordt al een paar keer de pap in de mond gegeven en toch blijf je maar ridicule vragen stellen! Een beetje zelf moeite doen kan geen kwaad zenne!
Offline jc2 - 23/10/2008 17:06 (laatste wijziging 23/10/2008 17:11)
Avatar van jc2 PHP interesse Je hebt 2 opties:
- complete CMS (met rechtensysteem) downloaden en gaan gebruiken
- zelf een CMS en/of rechtensysteem scripten

Je kunt NIET zomaar een systeem downloaden wat zich meteen aan jouw website aanpast. En aangezien bewerken vaak meer tijd kost dan zelf ontwerpen, raad ik je het laatste aan.

Belangrijk bij een rechtensysteem:
- controleer of de gebruiker ingelogd is
- zet in een database de rechten van een gebruiker
- zet in een database of hardcoded in je script welke rechten mensen nodig hebben om de pagina te bekijken
- vergelijk de benodigde rechten voor een bepaalde actie met de gebruikersrechten en geef aan de hand daarvan weer of een gebruiker wel of geen toegang heeft.

Voorbeeldsysteem (zelf gescript):
klik hier
(klik op Inloggen en log in als admin en kijk dan bij accounttype wijzigen)
Offline Wim - 23/10/2008 17:10
titjes schreef:
Kerel, wanneer ga je eens zelf een beetje beginnen uitvissen. Er wordt al een paar keer de pap in de mond gegeven en toch blijf je maar ridicule vragen stellen! Een beetje zelf moeite doen kan geen kwaad zenne!

je kan dergelijke topics ook gewoon negeren of sluiten... zie mijn uitleg in dat andere topic waar je me gelijk geeft...
Offline janwillem117 - 23/10/2008 21:47
Avatar van janwillem117 Nieuw lid
jc2 schreef:
Je hebt 2 opties:
- complete CMS (met rechtensysteem) downloaden en gaan gebruiken
- zelf een CMS en/of rechtensysteem scripten

Je kunt NIET zomaar een systeem downloaden wat zich meteen aan jouw website aanpast. En aangezien bewerken vaak meer tijd kost dan zelf ontwerpen, raad ik je het laatste aan.

Belangrijk bij een rechtensysteem:
- controleer of de gebruiker ingelogd is
- zet in een database de rechten van een gebruiker
- zet in een database of hardcoded in je script welke rechten mensen nodig hebben om de pagina te bekijken
- vergelijk de benodigde rechten voor een bepaalde actie met de gebruikersrechten en geef aan de hand daarvan weer of een gebruiker wel of geen toegang heeft.

Voorbeeldsysteem (zelf gescript):
klik hier
(klik op Inloggen en log in als admin en kijk dan bij accounttype wijzigen)

Dit is wat ik bedoel, ga er in het weekend mee bezig
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.49s