login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

folder chmod

Offline kickasgamer - 19/10/2008 11:14
Avatar van kickasgamerPHP ver gevorderde ik heb een install file gemaakt, dat de gebruiker moet invullen en waar er dan automatisch alle mysql tabellen worden aan gemaakt en een config file. nu krijg ik een heel aantal warnings en het config bestand wordt niet aangemaakt.
En volgens mij komt dat omdat de folder waarin het bestand config moet gaan komen niet de juiste chmod heeft.

PHP heeft wel een functie PHP.net: chmod maar die lijkt enkel op bestanden te werken, met welke functie kan ik dan die map in mij script laten chmodden ?

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Koen - 19/10/2008 11:22
Avatar van Koen PHP expert Je kan de mode regelen bij het aanmaken van die map, met PHP.net: mkdir.

bv:
  1. mkdir("path/to/dir", 0755);

Misschien kan je het zo oplossen..?

Succes
Offline kickasgamer - 19/10/2008 11:39
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde ja de map zelf maak ik niet meer aan, die wordt mee geupload als je het systeem op de server zet, en dan wordt in een install file een config gemaakt die in de map include dan wordt gezet

maar die include heeft standaar 755 als chmod, en dat zou 777 moeten worden, maar niet dat de gebruiker iets moet doen
Offline ikkedikke - 19/10/2008 11:44
Avatar van ikkedikke PHP expert je zou eens moeten kijken naar PHP.net: umask
Offline Kevin - 19/10/2008 12:09
Avatar van Kevin Crew Ajax/REST Gebruik, zoals in vorige post staat, umask of geef gewoon de rechten al op je pc? Schrijf rechten ipv read-only ofzo?
Offline kickasgamer - 19/10/2008 12:43 (laatste wijziging 19/10/2008 13:03)
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde ja ik ga nu es kijken naar die unmask functie, rechten ingeven via pc wil ik liefst niet, omdat als het systeem gebruikt gaat worden er mensen kunnen zijn die daar niet vanaf weten en zij moeten het "systeem" ook kunnen installeren

EDIT: ik moet dus eigenlijk gewoon,

1. umask("path_naar_include_folder");

of moet ik die functie anders instellen ?

EDIT2: zo werkt het dus niet 
  1. umask("../include");
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.208s