login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

MIME-Type

Offline Esli - 18/10/2008 17:56
Avatar van EsliPHP interesse Hallo,

Ik ben bezig met wat MIME-types, nu heb ik wat sites gevonden en ik merk paar vreemde dingen. Bij de site http://www.webmaster-toolkit.com/mime-types.shtml zie ik vaak dezelfde extensie maar verschillend MIME-type, ik vind vreemd? Klopt dit wel? Nu vraag ik me dus af in het hoeverre dat dat correct is. OF heeft er iemand een betere lijst?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Diko - 18/10/2008 18:01 (laatste wijziging 18/10/2008 18:03)
Avatar van Diko PHP interesse Dit is gewoon correct. Een bepaalde extensie kan verschillende onderliggende bestandsindelingen hebben. Het zijn wel bestanden uit dezelfde categorie..

Zie het als een avi bestand, deze kun je soms niet afspelen door de verschillende gebruikte codecs ;)

EDIT:
En helaas zijn er altijd programma's die gebruik maken van extensies die al in gebruik zijn door een andere software fabrikant.
Offline Esli - 18/10/2008 18:09
Avatar van Esli PHP interesse Oke, wat kan ik dan best doen als ik een file correct wil omzetten? Gewoon alle codes omzetten in elk soort mime-type en de bezoeker maar laten uitzoeken welke correct is?
Offline Diko - 18/10/2008 22:37
Avatar van Diko PHP interesse Ik snap niet echt waar je heen wilt. Waarom hou je niet gewoon de extensie hetzelfde als het oorspronkelijk was?

Als je de inhoud van de output helemaal opnieuw opbouwt moet je de daarbij behorende mimetype ook retourneren. Dus als je .csv ombouwt tot XML moet je het xml mimetype mee terug sturen.

Kun je uitleggen waar je het in de praktijk voor wilt gaan gebruiken?
Offline Esli - 19/10/2008 14:43
Avatar van Esli PHP interesse Jup, dient voor het omzetten van bijlagen van e-mail naar bestanden.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.161s