PHP interesse |
|
Hallo,
Ik zit momenteel wat te klooien aan een webmail. Al zit ik nu even vast. Ik filter de extensie etc. allemaal af. Dan ga ik kijken met in_array of die extensie ook bij mij mogelijk is. Indien die uitspraak klop, is het de bedoeling dat hij het MIME-type gaat nakijken. Daar zit ik dus van vast. De array is op basis van: $mogelijkheden = array('image/png' => 'png'). Uiteraard met veel meer extenties en MIME-types.
Nu ja, ik weet dus wel of het die extensie in mijn $mogelijkheden zit of niet, maar uiteindelijk is het het MIME-type dat me interesseert.
Ik vraag me dus af hoe ik dus van bv. png naar image/png geraak. Om dan weer te gaan kijken welke methode ik ga toepassen om het om te zetten naar de juiste output.
Dus even zeer simpel uitgelegd in code-taal:
<?php
$mogelijkheden = array('image/png' => 'png');
//na wat explode en verwerking van alle extensies met daarrond wat for en foreach lusjes etc.
$zoekwaarde[$i] = 'png' //de eerste extensie is bv dus png.
if(in_array($zoekwaarde,$mogelijkheden,true)==1)
{
echo 'en dan wil ik hier graag weten welk mime-type';
}else
{
echo 'mime-type nog onbekend';
}
//dit is dus het principe
<?php $mogelijkheden = array('image/png' => 'png'); //na wat explode en verwerking van alle extensies met daarrond wat for en foreach lusjes etc. $zoekwaarde[$i] = 'png' //de eerste extensie is bv dus png. if(in_array($zoekwaarde,$mogelijkheden,true)==1) { echo 'en dan wil ik hier graag weten welk mime-type'; }else { echo 'mime-type nog onbekend'; } //dit is dus het principe
|