login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[PHP]Van value naar key (Opgelost)

Offline Esli - 15/10/2008 20:02
Avatar van EsliPHP interesse Hallo,

Ik zit momenteel wat te klooien aan een webmail. Al zit ik nu even vast. Ik filter de extensie etc. allemaal af. Dan ga ik kijken met in_array of die extensie ook bij mij mogelijk is. Indien die uitspraak klop, is het de bedoeling dat hij het MIME-type gaat nakijken. Daar zit ik dus van vast. De array is op basis van: $mogelijkheden = array('image/png' => 'png'). Uiteraard met veel meer extenties en MIME-types.

Nu ja, ik weet dus wel of het die extensie in mijn $mogelijkheden zit of niet, maar uiteindelijk is het het MIME-type dat me interesseert.
Ik vraag me dus af hoe ik dus van bv. png naar image/png geraak. Om dan weer te gaan kijken welke methode ik ga toepassen om het om te zetten naar de juiste output.

Dus even zeer simpel uitgelegd in code-taal:

1. <?php
  2. $mogelijkheden = array('image/png' => 'png');
  3. //na wat explode en verwerking van alle extensies met daarrond wat for en foreach lusjes etc.
  4. $zoekwaarde[$i] = 'png' //de eerste extensie is bv dus png.
  5. if(in_array($zoekwaarde,$mogelijkheden,true)==1)
  6. {
  7. echo 'en dan wil ik hier graag weten welk mime-type';
  8. }else
  9. {
  10. echo 'mime-type nog onbekend';
  11. }
  12.  
  13. //dit is dus het principe

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 15/10/2008 20:09 (laatste wijziging 15/10/2008 21:09)
Avatar van Stijn PHP expert PHP.net: array_key_exists

edit: ik bedoelde PHP.net: array_flip
Offline Esli - 15/10/2008 20:18 (laatste wijziging 15/10/2008 20:23)
Avatar van Esli PHP interesse Uuh nee? Dat is het hem net, ik heb de key -niet-. Die moet ik net hebben.

*edit* ik snap het denk ik. Gewoon bij $mogelijkheden de key omdraaien met value, en dus op key zoeken. Zo is het inderdaad kinderspel. Bedankt voor de tip.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.167s