login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Functie in een functie gebruiken (Opgelost)

Offline GijsB - 15/10/2008 18:30 (laatste wijziging 15/10/2008 18:33)
Avatar van GijsBNieuw lid Ik heb een script gemaakt dat random 10 records uit de database moet halen. Het werkte echter was het nog niet zoals ik wou, ik wou namelijk dat deze 10 records verschillend waren.

De structuur die ik bedacht had was alsvolgt:

Elke keer als er een record geselecteerd is moet hij deze in een array zetten. Dan kijkt hij telkes wanneer hij een nieuwe wilt selecteren of deze in de array staat. Zo nee dan mag hij deze erop zetten zo ja dan moet hij random een nieuwe selecteren.

Het script ziet er als volgt uit:

Plaatscode: 32580

Sorry voor de onoverzichtelijkheid, perongeluk niet echt op gelet tijdens het scripten, als je er echt niet uit komt wil ik het alvast even iets overzichtelijker maken voor jullie.

Wat nu het probleem is is dat hij 1 record post en dan de volgende error geeft:

Fatal error: Cannot redeclare random_get() (previously declared in /usr/home/deb7172/domains/e-xchange.be/public_html/nimweegs/random10.php:23) in /usr/home/deb7172/domains/e-xchange.be/public_html/nimweegs/random10.php on line 23

Opzich vrij duidelijk, ik mag de random_get() dus niet aanroepen in de functie zelf. Weet iemand een oplossing voor mijn probleem?

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Wim - 15/10/2008 18:39
Avatar van Wim Crew algemeen als je de functie eventjes BUITEN de for loop zet werkt het wel, dus m.a.w van lijn 24 t.e.m. 37
Offline Abbas - 15/10/2008 18:41
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
En waarom werk je niet met DISTINCT? Google -> Sql Distinct
Offline GijsB - 15/10/2008 19:03
Avatar van GijsB Nieuw lid Bedankt wimmarien, dat was het inderdaad. Zit nu nog een foutje in maar daar vind ik zelf denk ik de oplossing wel voor.

titjes schreef:
En waarom werk je niet met DISTINCT? Google -> Sql Distinct

DISTINCT doet niet wat ik wil. Ik wil niet alle records echo'en maar ik heb bij wijze van spreken een database met 25 records. Daarvan wil ik er dan random 10 selecteren, elke keer dat je op de pagina komt dus een nieuwe samenstelling van 10 records en al deze records mogen niet meer dan 1 keer op de pagina weergeven worden. Ik weet niet of het nog duidelijk is maar met een concreet voorbeeld.

Er zit bijvoorbeeld het alfabet in mijn database.

Dan moet de eerste keer dat ik op de pagina kom bijvoorbeeld de output zijn:

e
s
f
r
g
v
b
y
t
q

De tweede keer:

w
r
t
h
q
p
o
l
m
n

Dit zou goed zijn bijvoorbeeld altijd 10 random maar geen van de tien mag hetzelfde zijn als de andere van de 10.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.162s