login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

MVC AND Smarty (Opgelost)

Offline Erwt - 14/10/2008 09:11
Avatar van ErwtPHP beginner Hej allemaal,

Ik zou graag willen weten hoe en wat met MVC en Smarty. In mijn stage-bedrijf werken we hiermee en wou graag wat onderzoek doen omdat ik nog geen idee heb hoe en wat.

MVC, ik weet dat het is om de code te scheiden en het overzichtelijk te houden.. Model View Controller.. Model = database, view = layout en controller is het php proces.

Smarty weet ik eigenlijk weinig van, is dat niet met die {menu} dingen in je code?

Aangezien ik nieuw ben in beidde weet ik even zo goed niet wat ik ervan moet denken. Ik heb al geprobeerd te zoeken maar 't probleem is dat het iets lastiger te vatten is omdat ik bij beidde dingen nieuw ben en ook nog nooit met object georienteerd programmeren bezig ben geweest.

Alle relevante informatie is welkom,

Erwin Okken

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline zointer - 14/10/2008 09:16
Avatar van zointer HTML gevorderde mss ben je hier wat mee;
smarty
MVC
Offline marten - 14/10/2008 09:21
Avatar van marten Beheerder Als je de onderste tutorial bekijkt lees je ook dat ik templatepower gebruik in mijn view als 'tussenlaag'. Deze kan je dan makkelijk omzetten neem ik aan naar smarty.
Offline Erwt - 14/10/2008 09:59
Avatar van Erwt PHP beginner @zointer

Dat werkt i.c.m TemplatePower, weer een ander systeem. Heb nu dus 3 dingen in m'n hoofd en m'n hoofd wordt er niet kleiner van 

Ik heb ook even de Smarty handleiding gedownload.

@marten

Alles tegelijk leren is bijna geen optie.. ik ga liever gewoon even smarty en dan in mvc werken.

Beidde bedankt voor een antwoord.

Wanneer iemand nog suggesties heeft, graag.

Erwin
Offline Ontani - 14/10/2008 10:00
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
voor € 6,25 
Offline Erwt - 14/10/2008 10:12 (laatste wijziging 14/10/2008 12:07)
Avatar van Erwt PHP beginner Haha, scheelt dat ik die net nog heb ontvangen 

Droge humor maar altijd leuk..

//edit:

Oké, MVC heb ik nu ongeveer wel door en Smarty ook. Als ik thuis ben ga ik het zeker installeren.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.188s