login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Uploaden in variabele submappen (Opgelost)

Offline elbachon - 23/09/2008 20:46 (laatste wijziging 29/09/2008 22:17)
Avatar van elbachonNieuw lid Hoi,

Ik ben al verschillende dagen op zoek naar een oplossing om de onderstaande code werkende te krijgen.

Met de code kan ik nieuwe submappen aanmaken in de directory fotoalbum (chmod777). Dit werkt perfect. Met het tweede gedeelte van de code kan je foto's uploaden. Nu wil ik dat deze foto's terechtkomen in de submap die net aangemaakt of gekozen is. Dus in de submap met naam $dir.

Vb. via het eerste form maak ik de submap vakantie aan. In het script krijgt $dir de waarde "vakantie". De foto's moeten upgeload worden in de map fotoalbum/vakantie. Ik heb geprobeerd om de variabele $dir in de onderstaande regel toe te voegen maar dit heeft geen effect.
  1. $path1= "fotoalbum/[b]$dir[/b]".$HTTP_POST_FILES['ufile']['name'][0];

Weet iemand een oplossing?

test.php:
http://www.plaatscode.be/29800

titjes schreef:
Lappen code op http://www.plaatscode.be en code in codetags, ook 1 regel code!!!!!

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn - 23/09/2008 20:48
Avatar van Martijn Crew PHP bij je 2e form een dropdown maken bij alle mogelijke mappen waar je naar mag uploaden? en indien niets aangemaakt, niet kunnen uploaden.

Optie twee is een cookie of een sessie als je het er gelijk achterna wel, maarja, daz weer wat minder veilig 
Offline elbachon - 23/09/2008 21:42
Avatar van elbachon Nieuw lid Dit script zit in een beveiligde zone, dus enkel toegankelijk met een paswoord. Dus hoe doe ik dat met een sessie of cookie?
Offline jc2 - 24/09/2008 14:28
Avatar van jc2 PHP interesse Misschien dit?:
  1. $path1= "fotoalbum/".$dir."/".$HTTP_POST_FILES['ufile']['name'][0];

ipv

1. $path1= "fotoalbum/$dir".$HTTP_POST_FILES['ufile']['name'][0];
Offline elbachon - 25/09/2008 21:55
Avatar van elbachon Nieuw lid Nope,

Hij blijft de foto's in de hoofdmap plaatsen. 
Offline jc2 - 25/09/2008 23:00 (laatste wijziging 25/09/2008 23:26)
Avatar van jc2 PHP interesse Ik denk dat het probleem is dat je een variabele uit een functie probeert te weergeven buiten je functie.
Alsof je spullen wilt opbergen (vgl. return $dir) en geen doos (bijv. variabele $fotomap) hebt om ze in te doen.

1. $fotomap=my_ftp_mkdir("www.schutterij-ellikom.be/php/nieuwssysteem/fotoalbum/", $mapnaam);

en
  1. $path1= "fotoalbum/".$fotomap."/".$HTTP_POST_FILES['ufile']['name'][0];

Ik heb het zelf niet uitgetest, maar ik vermoed dat dit moet werken.

Update:
Ik heb jouw formpje uitgeprobeerd (map 'sitemasterstest') en kreeg de melding:
Citaat:
Warning: copy(Garden.jpg) [function.copy]: failed to open stream: No such file or directory in /opt/www/vaesenj/web/www.schutterij-ellikom.be/php/nieuwssysteem/test.php on line 49

Vervolgens heb ik een simulatie van jouw bedoelingen gemaakt en hiermee getest. Deze kun je hier vinden, alsmede de broncode.
Let wel op: in mijn versie worden de bestanden niet daadwerkelijk geupload!

Gelukkig verveelde ik me en heb ik dit al voor jou gedaan:
directe code voor jouw website 
Offline elbachon - 28/09/2008 12:25 (laatste wijziging 29/09/2008 22:16)
Avatar van elbachon Nieuw lid Bedankt...het werkt perfect.  

Helaas moet ik terug komen op mijn woorden. Wanneer ik de naam van een bestaande map intyp krijg ik een foutmelding.

Warning: copy(fotoalbum/standaard/Voorbeeld-2.jpg) [function.copy]: failed to open stream: No such file or directory in /opt/www/vaesenj/web/www.schutterij-ellikom.be/php/nieuwssysteem/fotoalbumtoevoegen.php on line 71
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.212s