Nu wil ik het voor mijzelf weer iets moeilijker maken door eerst naar een bepaald woord te laten zoeken, en (alleen) als dat woord gevonden is vanaf dat punt verder te zoeken naar het volgende woord, om uiteindelijk dat woord dan te vervangen.
Die man daar heet Jan. Hij houdt van appels, maar niet van spruitjes.
Die man daar heet Jan. Hij houdt van appels, maar niet van spruitjes.
Nu wil ik dus dat alleen als het woord 'Jan' is gevonden vanaf dat punt gezocht wordt naar bijvoorbeeld het woord 'spruitjes', welk dan vervangen wordt door een ander woord, van mijn part 'spinazie'.
<?php
$sString = 'Die man daar heet Jan. Hij houdt van appels, maar niet van spruitjes.';
$aString = Explode('jan', $sString);
$sString[1] = Str_Replace('spruitjes', 'spinazie', $aString[1]);
echo $aString[0].'jan'.$sString[1];
?>
<?php
$sString='Die man daar heet Jan. Hij houdt van appels, maar niet van spruitjes.';
Wauw wat een snelle reacties! Bedankt!
Die eerste van Kr4nKz1n was inderdaad bijna wat ik zocht (ondanks een klein foutje, welk ik hieronder hersteld heb).
Maar als Jan er meerdere keren in voorkomt gaat het inderdaad fout.
Net ook de geupdate versie van Kr4nKz1n geprobeerd. Functioneert niet helemaal omdat daarin Jan 1x te veel wordt afgedrukt. Een kleinigheidje verwacht ik, dat makkelijk te herstellen moet zijn.
Ga daar zo even aan rommelen.
<?php
$sString = 'Die man daar heet Jan. Hij houdt van appels, maar niet van spruitjes.';
$aString = Explode('Jan', $sString);
$sStringLast = str_replace('spruitjes','spinazie',$aString[1]);
echo $aString[0].'Jan'.$sStringLast;
?>
<?php
$sString='Die man daar heet Jan. Hij houdt van appels, maar niet van spruitjes.';