login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Class not found, geen fatal error graag

Offline Codestar - 19/09/2008 10:44
Avatar van CodestarNieuw lid Stel ik roep een class aan: new bla(); Dan bemoeit mijn __autoload functie zich ermee en zorgt hij dat de juiste class (indien aanwezig wordt ingeladen en vervolgens word gekeken of de class name bestaat. Zoniet dan worden de exepties keurig naar mij toe ge-emailed.

De __autoload functie doet dus al het vuile werk. Toch krijg ik een fatal error wanneer er een klasse word aangeroepen wanneer deze class name niet bestaat! Bah! Dat hoeft dus niet meer. Het liefst zou ik deze foutmelding voor de gebruiker stil houden.

Hoe zorg ik ervoor dat de gebruiker errors zoals deze niet meer te zien krijgt?:
Fatal error: Class 'cp_commands_ViewSpotlights' not found in /home/sites/webhosting/codestars/codestars/dev/cp/commands/class.CommandFactory.php on line 32

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Berten - 19/09/2008 11:09
Avatar van Berten PHP beginner Als je een klasse oproept die niet bestaat gaat er toch echt ergens iets mis lijkt me zo?

verder vond ik deze url: http://be.php.net/class_exists
Offline Kr4nKz1n - 19/09/2008 13:34
Citaat:
Hoe zorg ik ervoor dat de gebruiker errors zoals deze niet meer te zien krijgt?:

Beste oplossing? Zorgen dat de classe bestaat.
Waarom dat ipv de oplossing van Berten? Je gebruikt die classe nota bene.

Daarna de oplossing van Berten.
Offline Codestar - 19/09/2008 13:41
Avatar van Codestar Nieuw lid Het hoort ook niet te gebeuren! Maar mocht het gebeuren dan heb ik liever dat mijn klanten een vriendelijke melding te zien krijgen en mijn __autoload functie zorgt ervoor dat ik op de hoogte wordt gebracht. Vandaar dat ik graag de fatal error zou willen verbergen van de gebruiker.
Offline Ibrahim - 20/09/2008 00:55
Avatar van Ibrahim PHP expert Een fatal error is een error die jij "expres" hebt veroorzaakt. Een niet bestaande class gebruiken is niet echt keurig scripten, lijkt mij zo. Zorg gewoon dat je netjes script, dan gebeurt dat nooit.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.189s