Stel ik roep een class aan: new bla(); Dan bemoeit mijn __autoload functie zich ermee en zorgt hij dat de juiste class (indien aanwezig wordt ingeladen en vervolgens word gekeken of de class name bestaat. Zoniet dan worden de exepties keurig naar mij toe ge-emailed.
De __autoload functie doet dus al het vuile werk. Toch krijg ik een fatal error wanneer er een klasse word aangeroepen wanneer deze class name niet bestaat! Bah! Dat hoeft dus niet meer. Het liefst zou ik deze foutmelding voor de gebruiker stil houden.
Hoe zorg ik ervoor dat de gebruiker errors zoals deze niet meer te zien krijgt?:
Fatal error: Class 'cp_commands_ViewSpotlights' not found in /home/sites/webhosting/codestars/codestars/dev/cp/commands/class.CommandFactory.php on line 32
Het hoort ook niet te gebeuren! Maar mocht het gebeuren dan heb ik liever dat mijn klanten een vriendelijke melding te zien krijgen en mijn __autoload functie zorgt ervoor dat ik op de hoogte wordt gebracht. Vandaar dat ik graag de fatal error zou willen verbergen van de gebruiker.
Een fatal error is een error die jij "expres" hebt veroorzaakt. Een niet bestaande class gebruiken is niet echt keurig scripten, lijkt mij zo. Zorg gewoon dat je netjes script, dan gebeurt dat nooit.