login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Iets laten weergeven in php werkt niet

Offline php_expert - 18/09/2008 16:11
Avatar van php_expertPHP Beginner Beste SiteMasters Leden,

Ik heb onlangs geprobeerd iets weer te geven in php, maar dit lukt mij tot mijn spijt niet. Dit is mijn code:

1. <?php
  2. echo Hallo beste wereld!
  3. ?>

Zou iemand zijn tijd erin kunnen steken om dit op te lossen?

23 antwoorden

Gesponsorde links
Offline wes - 18/09/2008 16:13
Avatar van wes PHP interesse Je vergeet de " en de ;

1. <?php
  2. echo "Je tekst";
  3. ?>
Offline php_expert - 18/09/2008 16:17
Avatar van php_expert PHP Beginner Beste "wes",

Ik wil u allereerst danken voor uw snelle reactie! Ik krijg helaas deze foutmelding als ik uw code uitprobeer:

Hoewel de website lijkt te bestaan is het de browser niet gelukt ermee te verbinden.

1. * Misschien is de website tijdelijk niet beschikbaar? Probeer het later opnieuw.
  2. * Kunt u ook geen andere websites bezoeken?
  3. Controleer de netwerkverbinding van de computer.
  4. * Wordt uw computer of netwerk beschermd door een firewall of proxy? Onjuiste instellingen kunnen een goede werking tijdens het webbrowsen verstoren.

Ik snap het helaas niet meer, kunt u alstublieft wederom een antwoord proberen te geven?
Offline Mad_Mike - 18/09/2008 16:24
Avatar van Mad_Mike PHP beginner Waar heb je deze website geplaatst? Welke URL gebruik je in je browser?

Als je het php bestand lokaal hebt draaien moet je wel een webserver hebben draaien op die pc met php ondersteuning. Anders gaat de pagina niet werken.
Offline zointer - 18/09/2008 16:24
Avatar van zointer HTML gevorderde Heeft niks met de code te maken, er staat dat de site niet beschikbaar is of geen verbinding

Om een idee te geven wat er gaande is
Offline php_expert - 18/09/2008 16:25
Avatar van php_expert PHP Beginner Beste "Mad_Mike",

Ik begrijp u niet helemaal, wat is een URL, en wat is een browser?

Offline wes - 18/09/2008 16:27
Avatar van wes PHP interesse zeg php_expert, ik denk dat je misschien eerst wat tutorials kan volgen: http://www.site.../Inleiding

Misschien helpen die je wat op weg!
Offline zointer - 18/09/2008 16:29
Avatar van zointer HTML gevorderde
php_expert schreef:
Beste "Mad_Mike",

Ik begrijp u niet helemaal, wat is een URL, en wat is een browser?

wat zegd Wikipedia.org: Browser en Wikipedia.org: URL

En dit met een nick als php_expert 
Offline Mad_Mike - 18/09/2008 16:30
Avatar van Mad_Mike PHP beginner Sorry dat ik het zeg, maare waar slaat dit topic op?

Ik wil je met alle plezier helpen, maar als je jezelf php_expert gaat noemen zonder te weten wat een URL en een browser is kan je beter er niet eens aan beginnen.

Om alsnog hierop een antwoord te geven:
URL; dat is de naam van een website / online pagina (voorbeeld: www.sitemasters.be)
Browser; Het programma wat je nu gebruikt om deze website te bekijken (voorbeeld: Internet Explorer of FireFox)

ps. Succes!
Offline php_expert - 18/09/2008 16:31
Avatar van php_expert PHP Beginner Dank voor de vele reacties! Ik heb gekeken op wikipedia.org. Daar word ik wel wijzer van, ik heb helaas geen tijd om de tutorials nu te volgen dus ik zou graag snel het antwoord krijgen!

P.S
Zointer: wat zegd hoort in het correcte nederlands wat zegt te zijn
Offline Mad_Mike - 18/09/2008 16:34
Avatar van Mad_Mike PHP beginner
php_expert schreef:
Dank voor de vele reacties! Ik heb gekeken op wikipedia.org. Daar word ik wel wijzer van, ik heb helaas geen tijd om de tutorials nu te volgen dus ik zou graag snel het antwoord krijgen!

P.S

En dat moet natuurlijk CORRECT zijn zonder "e".

Offline zointer - 18/09/2008 16:34
Avatar van zointer HTML gevorderde
php_expert schreef:
P.S

En nu kom je muggenziften, heb maar tot mijn twaalf jaar op school gezeten. 
Offline php_expert - 18/09/2008 16:37
Avatar van php_expert PHP Beginner ik krijg het gevoel dat niet iedereen mij even aardig gaat vinden hier... Kan iemand alstublieft het antwoord geven zonder al die opmerkingen?
Offline zointer - 18/09/2008 16:37
Avatar van zointer HTML gevorderde Die zijn reeds gegeven wat wil je meer?
Offline wes - 18/09/2008 16:40
Avatar van wes PHP interesse zeg php_expert, ik (ik zal niet de enige zijn) vind het een beetje raar dat je jezelf php_expert noemt als je nog niet eens een simpele echo kan! En als je dan ook nog is gaat zitten ziften van alle grammaticale foutjes dan wordt het toch ook wel een beetje raar he?
Offline php_expert - 18/09/2008 16:41
Avatar van php_expert PHP Beginner zointer: ik heb er reeds nog geen gezien:
wes: zou het iets minder aanvallend mogen?

Ik hoop dat u nog een normaal antwoord kunt produceren, anders laat ik mijn beklag horen!
Offline Rens - 18/09/2008 16:42

Crew algemeen
De eerste reactie geeft aan hoe het moet.
Voor de rest verwijs ik je door naar de tutorials om PHP te leren...

Dit gaan we niet per persoon uitleggen in een forum, daar zijn juist die tutorials voor:
http://www.sitemasters.be/tutorials/4/1/PHP
Offline Martijn - 18/09/2008 16:42
Avatar van Martijn Crew PHP lol, dan moet je maar niet zo'n naam kiezen hoor, sorry maar dan breng je het echt jezelf op.

En je antwoord staat in de 1e reply.
Offline zointer - 18/09/2008 16:43
Avatar van zointer HTML gevorderde eerst antwoord is die niet goed mss?
wes schreef:
Je vergeet de " en de ;

[..code..]

en de andere die er achter komen
Offline php_expert - 18/09/2008 16:45
Avatar van php_expert PHP Beginner dat het antwoord in de eerste reactie staat, kon ik mij ook voorstellen totdat ik ene 404 error kreeg, deze heb ik reeds opgelost maar ik krijg nu een php foutmelding...
Offline Martijn - 18/09/2008 16:46
Avatar van Martijn Crew PHP het 1e antwoord is precies juist. Duidelijker is er niet uit te leggen wat er fout was betreft syntax:P

kan zijn dat je het niet op een server hebt staan, dan doet ie t ook niet.
Offline wes - 18/09/2008 16:47 (laatste wijziging 18/09/2008 16:55)
Avatar van wes PHP interesse laat die php error (foutmelding) ons dan ook zien, dat is misschien wat handiger 

Trouwens, waarom is zijn status opeens php beginner en die van mij php interesse 
Offline php_expert - 18/09/2008 16:58
Avatar van php_expert PHP Beginner Ik voel mij hier toch onterecht behandeld, en om uw vraag te beantwoorden wes: Misschien ben ik in de meeste opzichten beter dan uw gepruts
Offline marten - 18/09/2008 16:58
Avatar van marten Beheerder Oplossing is gegeven. De rest van de replies zijn prut (op die van rens na)

slotje.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.218s