login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

kan deze query simpeler??

Offline Jur - 13/09/2008 10:18 (laatste wijziging 13/09/2008 10:22)
Avatar van JurLid Hallo, ben aan het stoeien met een query, maar kom er niet uit.
voor een registratie systeem die ik maak gaat er elke week een mail naar een man of 10 met de acties die ze moeten ondernemen.
Plaatscode: 25699
het probleem is dat na een mailtje of 5 ik de melding krijg"sql server has gone away" Als ik de query zo bekijk lijkt hij me vrij omslachtig, heeft iemand een idee hoe dit simpeler kan?

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline zointer - 13/09/2008 11:21
Avatar van zointer HTML gevorderde
Jur schreef:
ik de melding krijg"sql server has gone away"

MySQL server has gone away

Wat ik op eerste zicht zie kan het zeker korter
Offline Martijn - 13/09/2008 12:20 (laatste wijziging 13/09/2008 12:23)
Avatar van Martijn Crew PHP allereerst moet je ff van al je fetch_object fetch_assoc's maken ($fetch['kolomnaam'] word het dan)

verder doe je steeds:

1. $query1 = mysql_query("SELECT werkmat.*, proj.* FROM werkmat LEFT JOIN proj
  2. ON werkmat.naam = proj.pid WHERE werkmat.getekend != '' AND proj.toecode = '".$var-> toecode."'LIMIT 1;");
  3. while ($var1 = mysql_fetch_object($query1)) {
  4. $antwoord1 = "<li>Er moet getekend worden voor ontvangen produkten</li><br><br>";
  5. }

pas die * aan naar ID ofzo, want je gebruikt alle info uit die tabel niet, maar roept het wel zo op, ik denk dat dat wel al wat scheelt

de while hoef je ook niet te doen, zover ik het begrijp is een
  1. if(mysql_num_rows($query)==1)
voldoende.

ook doe je een join op 1.naam = 2.id. Je kutn beter je structuur aanpassen zodat het id=id word, want database werkt sneller met getallen dan met tekst
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.251s