login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Functie (Opgelost)

Offline Abbas - 11/09/2008 17:29

Crew .NET
Ik heb een PHP-pagina 'index' waarin een andere PHP-pagina 'functions' wordt geladen via require(). Die 'functions' bevat enkel functies (Duh! ) en op de 'index' wordt een andere pagina 'registreren' ingeladen. Die registreren moet ook gebruik maken van de functies. Het probleem is: of ik nu die 'require("functions.php")' alleen in de index doe of ook in registreren, ik krijg altijd volgende foutmelding:
PHP-error schreef:
Fatal error: Cannot redeclare safety() (previously declared in C:...functions.php:3) in C:...functions.php on line 6
Weet er iemand hoe dit komt? Ik heb ook nagekeken dat er nergens in de files, buiten in 'functions.php', functies gedeclareerd worden.

Alvast bedankt!

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Sam - 11/09/2008 17:30
Avatar van Sam PHP expert probeer eens require_once();
Offline Abbas - 11/09/2008 17:30
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
In welke pagina dan, index.php?
Offline Joost - 11/09/2008 17:55
Het probleem is waarschijnlijk dat je 2 keer het bestand include, waardoor hij 2 keer wordt gedefinieerd..
Offline Abbas - 11/09/2008 18:07 (laatste wijziging 11/09/2008 18:11)

Crew .NET
Zoals ik al zei Medieval, of ik het nu in allebei of enkel in de index include, de foutmelding blijft komen.
Offline Joost - 11/09/2008 18:10 (laatste wijziging 11/09/2008 18:13)
Avatar van Joost PHP expert Oké, sorry, even te snel gelezen.  

// EDIT

Je zou voor de functie dit erbij kunnen zetten:
  1. if(!function_exists('safety')){
  2. function safety(){
  3. ....
  4. }
  5. }

Dat lost het alleen niet op.
Offline Abbas - 11/09/2008 18:11

Crew .NET
Geeft niet! 
Maar require_once() op de indexpagina werkt ook niet! 
Offline Stijn - 11/09/2008 18:15
Avatar van Stijn PHP expert De foutmelding zegt niet dat het een fout is over die include maar het is een fout in je functies.php.
Offline Joost - 11/09/2008 18:21
stijn1989 schreef:
De foutmelding zegt niet dat het een fout is over die include maar het is een fout in je functies.php.
Klopt, maar wanneer je een functie in die pagina aanmaakt, en je weet zeker dat hij in die pagina maar een keer wordt aangemaakt, en dan krijg je een error dat je de functie niet nog een kaar kan aanmaken, dan ligt het meestal eraan dat je het onbewust 2 keer include.
Zo heb ik deze functie leren kennen teminste.. 

Maar aangezien titjes zegt dat hij de pagina maar een keer include, moet het probleem ergens anders liggen.

Offline Abbas - 11/09/2008 19:14

Crew .NET
Het probleem is opgelost, ik had nog ergens een bestand dat geinclude werd en hierin stond ook die require("functions.php"); waardoor dus die foutmelding kwam. Toch bedankt allemaal! 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.174s