login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Navigatie in het fotoboek

Offline Meulenhof - 30/08/2008 21:56 (laatste wijziging 30/01/2009 12:55)
Avatar van MeulenhofLid Enkele dagen terug heb ik een sitecheck geplaatst. Nu is het enige mun puntje dat sommige foto albums net wat groot zijn en hierdoor mijn lightbox niet helemaal goed werkt.
o.a. dit album: -

Om vooraf breedte en hoogte mee te geven is geen optie mijn pagina laad tijd gaat enorm omhoog (dus die functie is er weer uit, mocht het pagina systeem goed werken dan zal ik het terug plaatsen, is wel zo netjes voor de broncode ).

Het enige wat nog over is, is een navigatie. Dus met pagina's werken. Dus maximaal 10 of 20 foto's per pagina.

Alleen ik krijg het totaal niet verwerkt in mijn systeem, wie o wie zou mij kunnen helpen. Ik zal je enorm dankbaar zijn.

Plaatscode: 21078

En hier de tpl file:
Plaatscode: 21079

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ontani - 31/08/2008 23:41
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Je haalt bijvoorbeeld uit je url op welke pagina je zit:

1. $currentPage = $_GET['pagenr'];

bijvoorbeeld $currentPage = 2;

Je wilt natuurlijk maar 10 of 20 foto's laten zien, maar enkel de 10 of 20 van de 2e pagina. Je doorloopt een array van alle afbeeldingen die in je map zitten. In het geval van 10 foto's per pagina wil je op pagina 2 enkel de foto's 20 tot 29 laten zien. In het geval van 20 foto's per pagina zal dit 40 tot 59 zijn.

1. // $currentPage bevat de paginanummer van welke foto's je wilt laten zien
  2. $picturesPerPage = 20;
  3. $totalPictures = 250;
  4. $totalPages = ceil($totalPictures / $picturesPerPage);
  5. $startPicture = $currentPage * $picturesPerPage;
  6. $endPicture = $startPicture + $picturesPerPage;
  7.  
  8. // Doorloop alle afbeeldingen in je map, hou een counter bij die je door elke loop verhoogt met 1
  9. // Als de counter >= $startPicture && counter < $endPicture dan mag de thumbnail getoond worden
  10.  
  11. // Op het einde doorloop je ook nog eens van 1 tot $totalPages om een lijstje weer te geven van beschikbare pagina's

Hopelijk is het een beetje duidelijk, je moet natuurlijk wel zelf nog het een en ander invullen maar het is allesinds een serieuze stap in de goede richting

[/code]
Offline Meulenhof - 01/09/2008 19:09
Avatar van Meulenhof Lid Ben er mee bezig geweest, het is voor mij helaas onbegonnen werk. Keer op keer werkt het niet.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.182s