login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

image preview tonen

Offline kickasgamer - 29/08/2008 19:28
Avatar van kickasgamerPHP ver gevorderde ik ben nu opnieuw aan een script begonnen dat een plaatje maakt met user input. Nu wil ik dna ook als ik op de button genereren klik dan dan de aan gemaakte afbeelding + een BBcode onder het formulier komen te staan. De pagina mag herladen maar moet het formulier + preview tonen hoe krijg ik dat voor mekaar ?

alvast bedankt

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn - 30/08/2008 10:46
Avatar van Martijn Crew PHP je bedoeld uploaden? daz niet zo lastig. Volgens mij doet 1 van de tutorials hier dat zelfs, moet je daar even kijken 
Offline kickasgamer - 30/08/2008 16:59
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde nee neeneit uploaden, kijk iemand vult zijn online gaming naam in en aan de hand van die naam maak ik een plaatje met GD. dat plaatje moet gewoon onder het formulier getoont worden zodat die persoon die het maakte de afbeelding kan opslaan.

ik stel mijn vraag nu omdat ik nog heel de code van het GD proces moet gaan herschrijven dus kan ik van nul af dat systeem erin bouwen
Offline AcIdBuRn - 31/08/2008 13:05
Avatar van AcIdBuRn HTML beginner Op deze pagina staan een heel aantal tutorials over GD ...
http://www.site...amp;cat=11
Lees deze eens, en dan door middel van de ingevulde naam kan je deze op het plaatje plaatsen. Dit plaatje kan je dan op de volgende pagina laten zien met daarbij een tekstje dat de gebruiker dit kan opslaan.
Offline kickasgamer - 31/08/2008 13:54
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde GD dat ken ik al, en ik heb ook heel het script al. Maar ik wil gewoon als een plaatje wordt aangemaakt dat dan die plaatje onder het form getoont wordt en niet op een aparte pagina

zoals hier: vul daar de bij gamertag diurtybolle in en je ziet wat ik bedoel

http://ownatsj.nl/xbox360/tag/
Offline Martijn - 31/08/2008 14:09
Avatar van Martijn Crew PHP je maakt m, slaat m op in een map, en aangezien dat een vaste map[ is kun je meteen een link neerzetten naar die map met je $_FILES['tmpname'] toch?
Offline kickasgamer - 31/08/2008 14:19 (laatste wijziging 01/09/2008 18:08)
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde nee ik sla de afbeelding niet op, die wordt iedere keer opnieuw aangemaakt door het script, omdat via de username info van een site afhaal die info kan dus veranderen

*iemand die me hier eme kan helpen ? want anders kan ik neit verder werken *
Offline Stijn - 01/09/2008 18:14
Avatar van Stijn PHP expert Voor de preview moet je javascript gebruiken. Je hebt die image zonder die witte tekst. (Die user informatie kan je via php erin plaatsen mbv GD) Maak een layer op je image met dezelfde font settings, positie etc. En wanneer iemand iets typt in het tekstvak erboven, dan moet de tekst verschijnen in die layer.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.181s