PHP interesse |
|
Hallo,
Ik zit met een vervelend probleem. Ik gebruik multiviews op mjin website. Nou heb ik een taalsysteempje geschreven, dit kijkt naar het IP en zo naar de provider en ik probeer zo dus de taal te bepalen, dit werkt goed. De gegevens die ik hier dan heb uitgehaald stop ik een cookie, logisch met de naam "taal".
Ik sla het koekje op als volgt:
<? setcookie('taal', $taal, time()+3600*24*365, '/'); ?>
Uiteraard, vriendelijk als we zijn, willen we onze bezoeker een andere taal laten kiezen. Onze bezoeker kan dus een andere taal kiezen.
<? echo '<a href="/index/nl">nl </a>';
echo '<a href="/index/fr">fr </a>';
echo '<a href="/index/en">en </a>'; ?>
<? echo '<a href="/index/nl">nl </a>'; echo '<a href="/index/fr">fr </a>'; echo '<a href="/index/en">en </a>'; ?>
Daarna ga ik dus kijken of onze bezoeker een andere taal wenst, ik kijk dus achter de slash na index. Daarna (mits eerst wat controleren of de taal wel bestaat) zet ik het in een cookie. (met dezelfde code, alleen andere waarde)
Nu bekijk ik op een andere pagina het koekje taal, dit werkt goed tot op het punt dat het veranderd is, dan werkt het niet meer. Het blijft gewoon dezelfde taal dan oorspronkelijk het was. Ik vermoed dat ergens wat schort door die multiviews.
|