Nieuw lid |
|
ik ben bezig met een cms en ik wil dat de gebruiker menu items omhoog en omlaag kan opschuiven.
Mijn pagina's/menu:
1. Home
2. Artiesten
2.1 artiest 1
2.2 artiest 2
2.3 artiest 3
2.4 artiest 4
etc.
maar nou wil ik dat je bijv artiest 3 boven artiest 2 komt door middel van omhoog en omlaag knop..
Deze gegevens worden uit een mysql database gehaald..
Ook heb ik deze script gekregen van iemand maar weet niet hoe ik deze moet toepassen:
<?
function herrangschikItem($item_id,$richting) {
# Volgens mij moet 1 en ander andersom ....
if ( $richting == 'omhoog' ) {
$teken = '<';
$sortering = 'ASC';
}
if ( $richting == 'omlaag' ) {
$teken = '>';
$sortering = 'DESC';
}
# Huidige status van het te verplaatsen item ophalen
$result = mysql_query(sprintf("SELECT * FROM _tabel WHERE item_id = %d",$item_id));
$item_aangeklikt = mysql_fetch_assoc($result);
# Het item naast bovenstaand item selecteren
$query = "SELECT * FROM _tabel WHERE volgorde_nr %s %d ORDER BY volgorde_nr %s LIMIT 1";
$result = mysql_query($query_,$teken,$item_aangeklikt['volgorde_nr'],$sortering);
$item_ernaast = mysql_fetch_assoc($result2);
# Beidde items omdraaien qua volgorde nummer
$query = "UPDATE _tabel SET volgorde_nr = %d WHERE item_id = %d";
mysql_query(sprintf($query,$item_aangeklikt['volgorde_nr'],$item_ernaast['item_id']));
mysql_query(sprintf($query,$item_ernaast['volgorde_nr'],$item_aangeklikt['item_id']));
}
?>
<? function herrangschikItem($item_id,$richting) { # Volgens mij moet 1 en ander andersom .... if ( $richting == 'omhoog' ) { $teken = '<'; $sortering = 'ASC'; } if ( $richting == 'omlaag' ) { $teken = '>'; $sortering = 'DESC'; } # Huidige status van het te verplaatsen item ophalen # Het item naast bovenstaand item selecteren $query = "SELECT * FROM _tabel WHERE volgorde_nr %s %d ORDER BY volgorde_nr %s LIMIT 1"; $result = mysql_query($query_,$teken,$item_aangeklikt['volgorde_nr'],$sortering); # Beidde items omdraaien qua volgorde nummer $query = "UPDATE _tabel SET volgorde_nr = %d WHERE item_id = %d"; } ?>
net als dit:
http://b.imagehost.org/0383/voorbeeld.jpg
hoop snel antwoord te krijgen..alvast bedankt
|