login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

linksysteem

Offline Nman - 22/08/2008 04:26
Avatar van NmanPHP interesse ik heb een klein linksysteem gemaakt voor mijn linkpartners.
Het formbestand , het bestand dat het toevoegt, en het bestand dat de links laat zien en dan nog de klik.php voor te tellen hoevveel er al geklikt is.

Maar die klik is niet met ip, dus er kan zoveel geklikt worden en de kliks tellen allemaal op. het is allemaal heel simpel gemaakt.

dit is de klik.php

1. <?php
  2. include "config.php";
  3. if(isset($_GET['id']) && (is_numeric($_GET['id']))) {
  4. mysql_query("UPDATE links SET clicks = clicks+1 WHERE id = '".$_GET['id']."'") or die(mysql_error());
  5. $query = mysql_query("SELECT * FROM links WHERE id = '".$_GET['id']."'") or die(mysql_error());
  6. $list = mysql_fetch_object($query);
  7. header("Location: http://".$list->website);
  8. exit("U wordt doorgestuurd");
  9. }
  10. ?>

Zou iemand mij kunnen zeggen hoe ik het nu doe dat hij kijkt of er al geklikt is?

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Echron - 22/08/2008 07:50
Avatar van Echron Grafische interesse Bedoel je dat als iemand klikt en hij nogmaals klikt die klik niet meetelt?

Met een cookie of een sessie een variabele opslaan waarin het id van de link staat en dan voor hij de database update controleren of er een cookie/sessievar bestaat met dit id...

Offline Ontani - 22/08/2008 08:29
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Een beetje verder nadenken. Als je wilt weten of iemand als geklikt heeft of niet zal je ook ergens moeten bijhouden dat hij geklikt heeft.

Met andere woorden, maak een tabel visitors waarin je de link en het ip van de bezoeker opslaat.

Controleer bij elke klik op een van de links eerst of de bezoeker met zijn ip niet in de tabel van de visitors staat voor die link.

Staat hij er wel in dan update je je links tabel niet, staat hij er niet in dan mag je de links met 1 verhogen.
Offline Echron - 22/08/2008 08:50
Avatar van Echron Grafische interesse Dat is natuurlijk een uitgebreidere oplossing, dan moet je zelfs het aantal kliks niet verhogen, dan maak je een sql-query die alle ip's bij een bepaalde link optelt (spaart wat bewerkingen uit doordat je dan enkel moet controleren of het ip in combinatie met die link al bestaat en zoniet een insert)

Maar ik vind het persoonlijk soms vervelend van ip's op te slaan omdat bv meerdere mensen hetzelfde ip gebruiken of omdat public ip's meestal niet vast zijn.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.181s