login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Geheugen gebruik php script (Opgelost)

Offline Geerten - 21/08/2008 14:37
Avatar van GeertenNieuw lid Omdat een verklein script nogal veel geheugen verbruikt en daardoor aan de limieten komt wil ik het geheugenverbruik van mijn script beperken. Ik heb echter geen idee hoe ik dat het beste aan kan pakken. Hoe kan ik het beste variabelen die ik niet meer gebruik weggooien, welke functies verbruiken veel geheugen en hoe kan ik het geheugengebruik inzichtelijk maken?

Alsvast bedankt!

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn - 21/08/2008 14:39
Avatar van Martijn Crew PHP heb je aan het eind van je script steeds staan image_destroy($image);? dat maakt wel een hoop uit.

Optie 2 is een max stellen aan bestanden die worden upload, bv 1200*1600.
Offline Geerten - 21/08/2008 14:45
Avatar van Geerten Nieuw lid Bedankt voor je reactie!
Dat heb ik aan het eind van het script ind staan. Het gaat ook maar om maximaal een afbeelding tegelijk. Kleine afbeeldingen geven geen probleem maar een wat grotere (meer dan 1mb) geven problemen. Bij het uploaden van die foto van 1mb krijg ik de fout:
Fatal error: Allowed memory size of 33554432 bytes exhausted (tried to allocate 14016 bytes) in ../www/test/upload.php on line 59.

Dit vind ik echt heel veel geheugen voor een plaatje van 1 mb. Ik wil wel een max stellen maar de afbeelding moet wat mij betreft toch minimaal 2 mb groot kunnen zijn en bij voorkeur helemaal geen limiet.
Offline Stijn - 21/08/2008 14:53
Avatar van Stijn PHP expert Als de foto is geupload en je gaat naar een andere php pagina die de afbeelding dan verkleint. Dus dat je het verkleinen in een andere php pagina gaat doen.
Offline Geerten - 21/08/2008 14:59
Avatar van Geerten Nieuw lid ja daar zat ik ind ook al over te denken. Nadeel hiervan is dat ik dan weer moet onthouden naar welke pagina de gebruiker teruggestuurd wordt na het verkleinen. Op de huidige pagina is dat gewoon te bepalen aan de hand van een id wat toch bekend is op die pagina.
Offline Stijn - 21/08/2008 15:01
Avatar van Stijn PHP expert Dat is toch een kleine moeite 

1. header('Refresh:0;URL=verklein.php?id=....&image=...');
Offline Geerten - 21/08/2008 15:05
Avatar van Geerten Nieuw lid ja dat klopt maar betekend dus klein beetje extra load voor je server, als je toch bezig ben om daarop te besparen is 't weer mooi meegenomen:D. Daarnaast heb je dan nog steeds veel geheugen nodig waarvan ik niet begrijp hoezo dat allemaal in gebruik is. Vandaar ook dat ik graag wil weten waar dat vandaan komt en hoe ik het kan verminderen.
Offline Martijn - 21/08/2008 15:08
Avatar van Martijn Crew PHP naja, als even refreshen je load bv 1 mb verkleint, maar het script het 1 kb vergroot, is dat nogsteeds een redement waar je blij mee kan zijn, of niet dan?
Offline Geerten - 21/08/2008 15:09
Avatar van Geerten Nieuw lid ja oke daar moet ik je dan weer gelijk in geven ind.
Maar waarom gebruikt ie dan zoveel geheugen? Dat begrijp ik echt niet.
Offline Stijn - 21/08/2008 15:11
Avatar van Stijn PHP expert Bij afbeeldingen worden pixel per pixel verandert. Dus een afbeelding van 1000x1000 is dus 1 000 000 pixels.
Offline Ontani - 21/08/2008 15:11
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
De functie om afbeeldingen te verkleinen in php verbruikt gewoon veel geheugen, zoek op het internet voor alternatieven.
Offline Geerten - 21/08/2008 15:16
Avatar van Geerten Nieuw lid oke, bedankt! Dan ga ik toch maar in een extern bestand verkleinen.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.182s