login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Layout keuze

Offline micasa001 - 17/08/2008 21:02
Avatar van micasa001PHP interesse Ik heb momenteel het volgende script:

http://www.plaatscode.be/16565/

Het is de bedoeling uit de tabel GAMES ten eerste wordt gekeken naar het id en vervolgens kijkt welke layout hierbij hoort.

Indien het id bijvoorbeeld 5 is en hier staat layout nummer 3 bij dan zou de pagina: layout3.php geladen moeten worden.

Indien het id ontbreekt moet er standaard layout1.php worden geladen.

Het probleem dat ik nu echter heb is dat ik met dit script de volgende fout krijg:

1. Warning: mysql_fetch_assoc(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/site/public_html/game/index.php on line 22

En bij al het overige wat ik heb geprobeert wordt het volgende alleen geladen: layout.php ( dus zonder nummer )

Hoe zou ik dit kunnen oplossen?

Alvast bedankt,

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline nick5556 - 17/08/2008 21:26
Avatar van nick5556 PHP beginner Hmmm, ik heb hier ook last van maar dan met mysql_fetch_object(), waarschijnlijk de zelfde oplossing dus ik blijf er even naar kijken 
Offline Ultimatum - 17/08/2008 22:23
Avatar van Ultimatum PHP expert Het ligt niet aan het fetchen, je krijgt die error omdat je query niet goed is. Ga eens debuggen door er or die(mysql_error()); achter die query te zetten. Ten tweede kan je wat tussen de haken van mysql_query zit eens echoen en dat in phpmyadmin gooien, dan kan je zien of je vars goed geset worden enzo want ik denk dat dat niet het geval ik. Je gebruikt een $_POST maar ik zie nergens of je kijkt of formulier verstuurd is. Dus nu als ik op de pagina kom is je $_POST['id'] leeg en krijg je dus een error in je query.

Ook maak je gebruik van de var $game_id maar zie nergens dat je die een waarde geeft? Echo die eens en kijk of die inderdaad een waarde heeft.

En van dat hij dat nummer van de layout niet pakt als het id leeg is, dat komt waarschijnlijk door de mysql error. Zou het persoonlijk wel anders doen:

1. <?php
  2. if(!empty($usr['layout']) && ctype_digit($usr['layout'])) {
  3. include_once 'layout'. $usr['layout'];
  4. } else {
  5. include_once 'layout1';
  6. }
  7. ?>
Offline micasa001 - 17/08/2008 22:48 (laatste wijziging 17/08/2008 23:22)
Avatar van micasa001 PHP interesse Oke nu krijg ik:

1. Warning: require_once(layout2.php) [function.require-once]: failed to open stream: No such file or directory in /home/public_html/game/index.php on line 11
  2.  
  3. Fatal error: require_once() [function.require]: Failed opening required 'layout2.php' (include_path='.:/usr/lib/php:/usr/local/lib/php') in /home/public_html/game/index.php on line 11

Het blijkt dus dat er geen verbinding wordt gemaakt met de database ( volgens mij )

Ik heb er nu het volgende van gemaakt, wie zou mij kunnen helpen zodat er in de database wel het layout nummer kan worden gevonden.

http://www.plaatscode.be/16581/
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.316s