login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Submit in Submit

Offline Ariake - 17/08/2008 00:13
Avatar van AriakeNieuw lid Ik was een beetje wat dingen aan het uitproberen in php want ik wou nog een beetje oefenen als beginner.

Nu kwam ik iets raars tegen en ik vroeg me af waarom het niet werkte terwijl er geen errors zijn of iets anders...

Plaatscode: 16490

Als je op de 2de submit druk geeft hij geen php meer weer wat ik heel erg raar vind. Weet iemand waarom het niet werkt?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 17/08/2008 00:53
Avatar van Stijn PHP expert Simpel hé, je kan maar één formulier per request verwerken. Je zal nooit het tweede formulier kunnen verwerken omdat je verwacht dat het eerste formulier ook verstuurd moet zijn. Je kan dit simpel oplossen hoor. Plaats een hidden element in je tweede formulier met dezelfde name en value als die submit van je eerste formulier.
Offline Ariake - 17/08/2008 02:17
Avatar van Ariake Nieuw lid Dus als ik er type="hidden" neerzet zou hij moeten werken?
Offline Stijn - 17/08/2008 12:53
  1. <input type="hidden" name="submit" value="klik1" />

Je moet dit in je tweede formulier plaatsen.
Offline jc2 - 17/08/2008 14:35
Avatar van jc2 PHP interesse wat ook wel eens handig is, is om aan je <form>-tag een naam mee te geven. zo weet je browser ook wélk form gepost moet worden.

1. <form method="post" name="form1">
  2. <input type="submit" class="submit" name="submit" value="klik1">
  3. </form>
  4.  
  5. <?php
  6.  
  7. if (isset($_POST['submit']))
  8.  
  9. {
  10. echo "lol ik if!";
  11. echo '<form method="post" name="form2"><input type="hidden" name="submit" value="klik1" /><input type="submit" class="submit" name="submit2" value="klik2"></form>';
  12.  
  13. if (isset($_POST['submit2']))
  14.  
  15. {
  16. echo "Hij doet het!";
  17. }
  18. }
  19.  
  20. ?>
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten