login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Als, dan... maar hoe (Opgelost)

Offline micasa001 - 12/08/2008 20:59
Avatar van micasa001PHP interesse Ik wil een regel uit mijn database tonen op mijn website maar weet niet hoe ik dit voor elkaar kan krijgen.

Het probleem is als volgt:

In de tabel FAMILIES staan verschillende familie namen. Als hier bijvoorbeeld de naam DEMONAAM staat moet er in de tabel GEBRUIKERS worden gekeken bij welke gebruiker ook deze naam ( DEMONAAM ) voorkomt.

Vervolgens moet er in de tabel GEBRUIKERS worden gezocht naar LAND. Dit wil ik vervolgens zichtbaar hebben op mijn website.

Hoe zou ik dat moeten doen?

Alvast bedankt,

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Tuinstoel - 12/08/2008 21:02
Avatar van Tuinstoel PHP expert Zelf beetje zoeken???

1. <?php
  2. $sQuery = "SELECT gebruikers.*,families.naam FROM gebruikers,familie WHERE gebruikers.naam=familie.naam ORDER BY gebruikers.naam ASC";
  3. if(!$rRes = @mysql_query($sQuery))
  4. { echo 'Query mislukt.'; }
  5. else {
  6. while($aRow = @mysql_fetch_assoc($rRes)) {
  7. echo $aRow['naam'].'<br />';
  8. }
  9. }
  10. ?>

Alvast een opzetje met wat je bedoelt?
Offline micasa001 - 12/08/2008 21:11
Avatar van micasa001 PHP interesse Dank je wel.

Ik heb nu:

1. <?php
  2. $sQuery = "SELECT gebruikers.*,families.naam FROM gebruikers,familie WHERE gebruikers.naam=familie.naam AND `game_id`='".$game_id."'";
  3. if(!$rRes = @mysql_query($sQuery))
  4. { echo 'Query mislukt.'; }
  5. else {
  6. while($aRow = @mysql_fetch_assoc($rRes)) {
  7. echo $aRow['naam'].'<br />';
  8. }
  9. }
  10. ?>

Echter blijf ik de melding: Query mislukt krijgen. Hoe kan ik dit oplossen?

( sorry voor de vele vragen )
Offline Tuinstoel - 12/08/2008 21:12
Avatar van Tuinstoel PHP expert Omdat de tabellen niet bestaan? En je gebruikt `game_id`. En dat moet iets zijn dat is gekoppeld is aan 1 van de 2 tabellen. dus dan moet het worden gebruikers.game_id bijvoorbeeld. Zonder de backticks anders blijf je de error krijgen.

Tipje; zoek even op tutorial debuggen. Dat scheelt een hoop vragen & ellende. In dit geval zou je mysql_error(); kunnen raadplegen.
Offline micasa001 - 12/08/2008 21:19
Avatar van micasa001 PHP interesse Bedankt, maar de tabellen bestaan toch daadwerkelijk. In beide tabellen staan tevens de GAME_ID's. Nou heb ik tevens .id. ertussen gezet * gebruikers.naam.id.

Maar de melding blijft hetzelfde.
Offline Tuinstoel - 12/08/2008 21:43
Avatar van Tuinstoel PHP expert doe eens { echo mysql_error(); } ipv echo 'Query mislukt.';
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.311s