login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

variabelen resetten in PHP

Offline Schokkie - 12/09/2004 21:23
Avatar van SchokkieNieuw lid Hallo,

Hoe kan je bij het refreschen van uw pagina(F5) ervoor zorgen dat de variabelen die in uw pagina gebruikt worden gewist worden (leeggemaakt).

Vroeger stond dit hier ergens maar door de nieuwe layour vind ik het niet meer terug. Blijkbaar zijn er ook een heleboel tips en codes gewist ? og heb ik het mis ? 

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ros - 12/09/2004 22:27
Avatar van Ros HTML interesse Oude versie is ook nog online hoor, http://www.sitemasters.be/V1/
Offline Dani - 12/09/2004 22:35 (laatste wijziging 12/09/2004 22:43)
Avatar van Dani PHP gevorderde ???

Als een pagina laadt is de algemene scope toch leeg !!!

enkel de sessie variabelen blijven bestaan
Offline Thomas - 12/09/2004 23:15
Avatar van Thomas Moderator en cookies, en servervars, en die in je querystring en in je $_POST array (met F5 kun je opnieuw posten als je je pagina niet fatsoenlijk refreshed met header())...

'Gewone' PHP variabelen in een PHP script zijn, zoals Dani al zei, weg op het moment dat je pagina klaar is met laden...

Offline Dani - 13/09/2004 00:21
Avatar van Dani PHP gevorderde al deze zijn eerder afhankelijk van het de pagina

$_GET, $_POST, $_SERVER kan je moelijk wissen ;)
Offline Schokkie - 13/09/2004 08:55
Avatar van Schokkie Nieuw lid misschien even iets duidelijker maken.
Wanneer ik de eerste maal de pagina open krijg ik 2 invoervelden. (naam & email) wanneer ik klik op toevoegen kan controleerd hij of dit email adres reeds in de DB staat. Wanneer dit zo is dan geeft hij hiervan de melding dat deze email reeds bestaat. Deze melding word weergegeven in de DB. Maar wanneer ik dan op refresh klik dan zijn wel degelijk de invoervelden terug leeg maar heeft hij mij de melding terug. HIj blijft de waarden onthouden in zijn variabelel. Hoe maak ik deze variabele terug leeg.

Groeten
JOhan
:$ :$
Offline Dani - 13/09/2004 13:21
Avatar van Dani PHP gevorderde de einigste mogelijkheid die ik kan bedenken is om de pagina te laten herladen door je script.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.183s