login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Zoekformulier zonder msql.

Offline thomasje - 08/08/2008 15:49
Avatar van thomasjeMySQL beginner Ik heb nu een scriptje gemaakt met de fckeditor, waarmee de code opgeslagen wordt in php bestanden. Maar hoe kan ik nu iets maken dat ik toch met een sortgelijk zoekformuliertje dan dat je normaal bij een db zoekform gebruikt een zoek scriptje maken. Dus dat hij dan verschillende bestanden kan doorzoeken?

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 08/08/2008 15:57
Avatar van vinTage Nieuw lid Plaats google op je site
Offline thomasje - 08/08/2008 15:58
Avatar van thomasje MySQL beginner ik zou het lieft een eigen scriptje bouwen of iets dergelijks dat ik zelf ook alles kan aanpassen.
Offline vinTage - 08/08/2008 16:00
Avatar van vinTage Nieuw lid Dan zul je toch met php aan de gang moeten en je eigen zoekding maken..
Offline JBke - 08/08/2008 16:01
Avatar van JBke PHP gevorderde Je kan een zoek dien in bestanden als volgd.
Opgelet dit is slechts een voorbeeld.

1. <?php
  2. $file = '/home/something/else/filetmp';
  3. $handle = fopen($file, "r");
  4. $input = fread($handle, filesize($file));
  5. fclose($handle);
  6.  
  7. $pattern = '[0-9]{10}';
  8. ereg($pattern,$input,$regs);
  9. $session = $regs[0];
  10. ?>

in dit voorbeeld steek je in $session het gevonden element dat je in $patern steekt.
Hier werk ik met een kleine reguliere expressie dit kan je dan vervangen door uw SearchString die werd ingegeven in je search form.

Success

Offline thomasje - 08/08/2008 16:04
Avatar van thomasje MySQL beginner ja he bedankt zoiets bedoel ik maar zou ik begrijp alleen nog niet waar de input ingaat en waar het zoek werk echt wordt gedaan.
Offline vinTage - 08/08/2008 16:04
Avatar van vinTage Nieuw lid ooh, bestanden...mijn fout, ik had het verkeerd begrepen! 
Offline thomasje - 08/08/2008 16:10
Avatar van thomasje MySQL beginner nee ik wil dus in de bestanden zelf zoeken. Dus niet of bestanden bestaan.
Offline JBke - 08/08/2008 16:12
Avatar van JBke PHP gevorderde hehe Np Vintage That was maybe the Whiskey Talking hehe

Werk je hard coded of bvb met Zend Framework.

Als je hardcoded werkt zou ik de zoek functionaliteit zelf in een aparte file steken.
Indien je met Zend werkt kan je dit als een helper zetten of in een volledige Controller steken voor meer uitgebreide zoek achteraf.
Aan je controller hang je de view die dan de resultaten mooi kan weergeven.

Persoonlijk heb ik een soortgelijk script en werk ik met een viewhelper om steeds elk result met een <tr><td> weer te geven.

Zoek eerst even zelf en vraag gerust meer uitleg indien nodig.
Offline vinTage - 08/08/2008 16:15
Avatar van vinTage Nieuw lid Nu ja, ik begrijp nu wat je bedoeld, ik dacht dat je gewoon wel een database vulde, maar dat bleken dus bestanden te zijn.

Ik denk dat het niet echt simpel zal zijn om al je bestanden te laten doorzoeken/(f)openen/door regex heenhalen/linkje naar bestanden generen etc..

alles in een database zetten maakt het allemaal véél simpeler imo.

In ieder geval gaf JBke je al een voorzetje.

Offline thomasje - 08/08/2008 16:16
Avatar van thomasje MySQL beginner Nou ik heb zelf al het een en ander geprobeert maar hoe kan je normaal gesproken een tekstje zoeken waarscheinlijk kan ik er zelf dan wat om heen bouwen. Ik heb gewoon een bases iets nodig van desnoods maar een paar regels. En ik werk eigenlijk alleen met PHP en normaal ook met MSQL (nu niet), maar als ik iets via via met een db moet doen kan dat. Maar de code zelf komt dus uit de php bestanden
Offline JBke - 08/08/2008 16:34
Avatar van JBke PHP gevorderde je kan toch gewoon je .php bestanden die je wil doorzoeken op inhoud openen en $patern = 'je zoek string';

je moet het wel in een regex steken omdat je wenst te zoeken niet op bvb help maar als het zoekwoord help is wil je waarschijnlijk ook helper en al de woorden waar %help% in voorkomt. Uit de database doe je dat met LIKE %string% met bestanden kan dat enkel met een reguliere expressie.

Als je wil schrijf ik een klein scriptje dat werkt voor 1 bestand en met een fixed search woord. Dat kan jij dan uitbreiden.

Laat maar iets weten vie PM.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.319s