login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

affiliate systeem

Offline Stefan14 - 07/08/2008 20:02
Avatar van Stefan14PHP gevorderde Ik ben bezig met een affiliate systeem, nu zit ik alleen met een vraagstuk.
Wat is de beste manier om een zogenaamde lead of sale door te geven.

Even korte uitleg hierover:
een affiliate systeem stelt een webmaster in staat reclame op zijn site te plaatsen waarbij als hij bezoekers doorstuurt naar een site en die daar wat kopen/aanschaffen hij een vergoeding krijgt.

Als een bezoeker dus wat koopt of aanvraagt op een site, moet die desbetreffende site terug doorgeven aan mijn server voor welk bedrag er wat gekocht is, door wie dit gedaan en via wie.

Hoe kan ik dit het beste doorgeven? En dan wel zo dat het veilig is en niet als iemand het adres of de methode weet dat hij volop leads en sales kan gaan invoeren.

Ik heb al zitten denken aan de volgende dingen:
- speciale pagina (adres) waarbij met $_GET diverse variabelen doorgegeven kunnen worden. Hierbij wordt het ip adres van de server in combinatie met de domeinnaam en id van de site zoals in de database staat gecontroleerd.
- directe toegang tot een aparte database die elke minuut wordt leeggehaald, maar persoonlijk vind ik dit nogal risicovol.

Iemand goede ideeën of suggesties?

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline JBke - 07/08/2008 20:29
Avatar van JBke PHP gevorderde Als je zulke data gaat doorgeven van site naar site zou ik alvast met xml en de SOAP webservice werken. Voor de rest is het een mooi idee maar je zal steed de toestemming nodig hebben van die andere site waar je dingen kan kopen om die data aan uw server te versturen.

Success
Offline Stefan14 - 08/08/2008 00:34
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde Die 'adverteerder' meldt zich aan, en hij is degene die die vergoeding betaalt, het is immers reclame/promotie. Dus in principe geven ze natuurlijk toestemming.

xml kan inderdaad ook, je bedoelt dat ik met mijn server alle sites naga en daar de xml files op de server uitlees? Is inderdaad wel veilig, als de webmasters deze bestanden tenminste niet zelf gaan aanpassen...
Daarom ben ik ook meer voor een methode die bij het doen van de bestelling of aanvraag de informatie gelijk doorstuurt.

Dat soap webservice zal ik eens naar moeten kijken, nog nooit van gehoord namelijk.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.352s