PHP interesse |
|
Ik heb verschillende bestanden die gebruike maken van een gekozen waarde "seizoen_id"
Ik gebruik een ajax load dynamic content script en dat werkt perfect;
Als men naar het vorig of volgende seizoen willen gaat dat prima!
In het " ontvangende" bestand van ik de variabele op doormiddel van:
if
(isset($_REQUEST['id']))
// is there a POST or GET ?
// if so put it in the needed VAR
{
$Season_ID = $_REQUEST['id'];
}
//if not
elseif
(isset($_SESSION['Season_ID']))
{
// is there a session containing the VAR season_ID ?
// if so read put it is Season_ID' .
$Season_ID = $_SESSION['Season_ID'];
}
//if no session to
else
{
// ... tha we must us de default value for season_ID.
$Season_ID=$af_current_seasonID;
}
if // is there a POST or GET ? // if so put it in the needed VAR { $Season_ID = $_REQUEST['id']; } //if not elseif (isset($_SESSION['Season_ID'])) { // is there a session containing the VAR season_ID ? // if so read put it is Season_ID' . $Season_ID = $_SESSION['Season_ID']; } //if no session to else { // ... tha we must us de default value for season_ID. $Season_ID=$af_current_seasonID; }
maar als bezoekers snel naar een bepaald jaar willen gaan dan is 10 x vorige klikken niet handig. Dus maakte ik een Form met options.
ik include het volgende script inc_seasonselect.php waar ik heb nodig heb
<script type="text/javascript">
/***Combo Menu Load Ajax snippet**/
function ajaxcombo(selectobjID, loadarea){
var selectobj=document.getElementById? document.getElementById(selectobjID) : ""
if (selectobj!="" && selectobj.options[selectobj.selectedIndex].value!="")
ajaxpage(selectobj.options[selectobj.selectedIndex].value, loadarea)
}
</script>
<form>
<select id=\"ajaxmenu\" size=\"1\">
<option value=''>Season?</option>
<option value='external/games.php?id=104'>2008-2009</option>
<option value='external/games.php?id=103'>2007-2008</option>
<option value='external/games.php?id=102'>2006-2007</option>
<option value='external/games.php?id=101'>2005-2006</option>
<option value='external/games.php?id=100'>2004-2005</option>
<option value='external/games.php?id=99'>2003-2004</option>
<option value='external/games.php?id=98'>2002-2003</option>
<option value='external/games.php?id=97'>2001-2002</option>
<option value='external/games.php?id=96'>2000-2001</option>
<option value='external/games.php?id=95'>1999-2000</option>
</select>
<input type=\"button\" onClick=\"ajaxcombo('ajaxmenu', 'contentarea')\" value=\"oke\" />
</form>";
<script type="text/javascript"> /***Combo Menu Load Ajax snippet**/ function ajaxcombo(selectobjID, loadarea){ var selectobj=document.getElementById? document.getElementById(selectobjID) : "" if (selectobj!="" && selectobj.options[selectobj.selectedIndex].value!="") ajaxpage(selectobj.options[selectobj.selectedIndex].value, loadarea) } </script> <form> <select id=\"ajaxmenu\" size=\"1\"> <option value=''>Season?</option> <option value='external/games.php?id=104'>2008-2009</option> <option value='external/games.php?id=103'>2007-2008</option> <option value='external/games.php?id=102'>2006-2007</option> <option value='external/games.php?id=101'>2005-2006</option> <option value='external/games.php?id=100'>2004-2005</option> <option value='external/games.php?id=99'>2003-2004</option> <option value='external/games.php?id=98'>2002-2003</option> <option value='external/games.php?id=97'>2001-2002</option> <option value='external/games.php?id=96'>2000-2001</option> <option value='external/games.php?id=95'>1999-2000</option> </select> <input type=\"button\" onClick=\"ajaxcombo('ajaxmenu', 'contentarea')\" value=\"oke\" /> </form>";
maar IK krijg het niet voor elkaar om de gekozen waarde in mijn <div id="content"> te krijgen
overigens in een en ander gebaseerd op:
http://www.dyna...ontent.htm
|