login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Framework layout probleem

Offline Ultimatum - 03/08/2008 17:15
Avatar van UltimatumPHP expert Ik wil een framework gaan gebruiken maar ik heb in nog geen enkele manual van een framework het antwoord op mijn vraag gevonden. Moet ik bij elke functie van een controller nou ook de basis layout includen, ik bedoel dus de header, menu's, footer enzo. Want ik ben er eigelijk nog nooit achter gekomen hoe je eigelijk het framework alleen kan laden in een content gedeelte zoals je dat normaal altijd doet.

Iemand die hier wat duidelijkheid in kan brengen?

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Wouser - 03/08/2008 17:21
Avatar van Wouser PHP interesse Als je eerst verteld welk framework je gebruikt kunnen we je denk ik beter van dienst staan.

Maar ik neem even aan dat je Zend gebruikt in dat geval is het antwoord ja zover ik weet.

Zelf zou ik wel de layout niet include in de controller maar in de layout zelf...

dus dan zou bijvoorbeeld je addblog.phtml worden...
  1. <?= $this -> render('header.phtml') ?>
  2. <form>
  3. <!-- ... -->
  4. </form>
  5. <?= $this -> render('footer.phtml') ?>

Offline Ultimatum - 03/08/2008 17:40
Avatar van Ultimatum PHP expert Dat wil ik dus juist voorkomen, want als ik een functie view en functie edit heb dan moet ik in beide functies de footer en header includen en dat wil ik juist niet. Want zoals jij hebt moet ik in elke .phtml gaan includen en dat wil ik voorkomen.
Offline Wouser - 03/08/2008 17:47 (laatste wijziging 03/08/2008 17:51)
Avatar van Wouser PHP interesse Ja I know maar volgens mij is dat niet mogelijk wat jij wilt zover ik weet. Iig als het mogelijk is ben ik ook benieuwd naar hoe dat moet.
Offline Gerard - 03/08/2008 17:50
Avatar van Gerard Ouwe rakker http://framewor...ayout.html
Offline Ultimatum - 03/08/2008 19:00
Avatar van Ultimatum PHP expert Dankje, kon niet vinden in de manual. Snap er nog niet heel veel van maar zal er even naar kijken.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.185s