login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

bestand editten

Offline kickasgamer - 28/07/2008 13:13 (laatste wijziging 28/07/2008 13:14)
Avatar van kickasgamerPHP ver gevorderde ik wil nu in mijn admin een sectie maken waarin admin's dingen zoals maximum aantal warnings, maximi aantal pm's enz kunnen aanpassen. Deze info staat in config.php (automatisch aangemaak door php via install file)

nu wil ik eerst die file uitlezen en alle inhoud er uithalen en de textboxen en lists enz met de overeenkomstige info invullen en dan na de submit die file editten en alle waardes updaten maar ik weet niet goed hoe ik dat ga doen.

ik dacht al aan PHP.net: file_get_contents om het bestand uit te lezen en dan een PHP.net: explode om alle info te krijgen maar hoe moet ik die explode dan instellen ?
Als ik dan alles info heb gewoon een nieuwe file maken en de oude verwijderen of hoe ik het beste de file aanpassen ?

alvast bedankt

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Koen - 28/07/2008 13:34
Avatar van Koen PHP expert preg_match misschien? 
Offline kickasgamer - 28/07/2008 13:40
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde dus via die PHP.net: preg_match bv $max_pm vinden ? maar dan zal ik wel bv miss 10 preg_matches moeten gaand oen of begrijp ik je verkeerd ?
Offline Koen - 28/07/2008 13:44 (laatste wijziging 28/07/2008 13:45)
Avatar van Koen PHP expert als je pagina zo is opgebouwd:
  1. <?php
  2. $bla = "bla";
  3. $meh = 1;
  4. $ha = "snjz";
  5. $hoi = "hoi";
  6. ?>

dan gebruik je preg match en zoek je naar $(iets) = MATCH;
( dit is geen regex, even geen inspiratie )
en dan sla je matches in een array mbv die extra parameter.
Via PHP.net: list combineer je ze dan met de juiste variabele 
Dan moet je wel weten in welke volgorde die variabele staan..
er zijn waarschijnlijk betere methoden maar ik weet er geen (veilige) 
Offline kickasgamer - 28/07/2008 13:51
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde uhu nu snap ik er al iets meer van 

dadelijk ga ik dat eens in een code proberen te gieten, ik zal hier wel posten als ik problemen heb

maar die pregmatch werkt met zo'n regex of niet ? want dan zal ik me ook effe moeten verdiepen in heel dat regex gebeuren 
Offline Wave6 - 29/07/2008 00:47 (laatste wijziging 29/07/2008 00:48)
Avatar van Wave6 PHP beginner Uh het bestand uitlezen in een willekeurige var...
Als je het echt netjes wil doen de data in een array zetten.

de data in die array aanpassen zoals je het wilt hebben...
het oude bestand overschrijven met fopen()....

het idee is er...
nu de praktijk nog;)
Offline kickasgamer - 29/07/2008 13:46 (laatste wijziging 29/07/2008 14:00)
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde dus het bestand uit lezen metPHP.net: file_get_contents en dan via zo'n PHP.net: preg_match alles in een array zoeken en zetten en dan de info echoën in tekstboxen aanpassen terug in een array zetten en dan aanpassen ?

of zit ik verkeerd met deze methode ?

EDIT: ik ben nu bezig aan dit bestand, voor die preg_match hoe kan ik bv de waarde $max_pm en de waarde wat er achter staat. want als ik dit dan in de preg_match $max_pm dan krijg ik alleen bv $max_pm en niet "= ..."
Offline Sitebase - 29/07/2008 13:56
Avatar van Sitebase PHP expert Ik snap niet echt waarom iedereen dit met een preg_match wil gaan oplossen.

Stel dat dit je config bestand is:

1. $database = "tbltest";
  2. $password = "RT45FG";

Als je nu het bestand wil gaan bewerken dan include je het config bestand en dan kan je de waarden in de input boxen laten invullen door gewoon de variable naam te gaan gebruiken.

Voor het opslaan doe je dan het volgende:

1. $config = '
  2. $database = "' . $_POST['txtdatabase'] . '";
  3. $password = "' . $_POST['txtpassword'] . '";
  4. ';
  5. file_put_contents("config.php", $config);

Offline kickasgamer - 29/07/2008 14:05
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde damn man eigenlijk heb je gelijk ja, de waardes kan ik gewoon includen, en dan de nieuwe waardes invoeren

maar voor die nieuwe waardes, maak je dan een nieuw bestand aan of hoe pas je alleen de oude gegevens aan ?
Offline Sitebase - 29/07/2008 22:32
Avatar van Sitebase PHP expert gewoon de regel gebruiken zoals ik hem heb staan:

1. file_put_contents("config.php", $config);

Dit zal ervoor zorgen dat de oude configuratie overschreven wordt met de nieuwe configuratie.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.22s